דילוג לתוכן העיקרי

הטריק שישפר לכם את האימון
7 טיפים למעבר דירה מוצלח לקרר את המטבח! טיפים לעיצוב המטבח בקיץ כך תשדרגו את עיצוב המטבח שלכם עם ברי המים תמי4 5 טיפים לקראת הקיץ השינוי נעשה יותר נוח מה כדאי- מחבת טפלון או מחבת קרמית? ואיך שומרים עליהן? 5 המלצות לא שגרתיות ליום קיץ חם (ועוד אחת חשובה) 7 טיפים שיעזרו לכם להתכונן לצום ארבעה מסלולי מים מומלצים לתקופת החגים 5 טיפים קטנים לשינוי גדול בחייכם מתכננים טיול משפחתי בפסח? יש לנו 5 טיפים חשובים בשבילכם 5 טיפים שיעזרו לכם לחסוך במים משפצים או בונים מטבח חדש בביתכם? קבלו 4 טיפים שכדאי לקחת בחשבון כוס המים הראשונה בבוקר תשנה לכם את כל היום יוצאים לטיול? הדברים שאתם חייבים לדעת יש לך בר מים? 7 דברים שחייבים לדעת 5 סיבות לשתות יותר מים בחורף כך תחדשו את הבית ב-5 שלבים איך עוברים את חנוכה בשלום? קל ופשוט: טיפ למיחזור שכל לקוח של תמי4 צריך להכיר 6 ענפי ספורט המים שאתם חייבים להכיר 8 מקומות בארץ שחייבים לבקר בהם 5 פארקי המים הגדולים בעולם! לא רק לקיץ: המעיינות החמים שיעשו לכם חורף לוהט 5 טיפים שיהפכו את העסק שלכם לבית שני של העובדים והלקוחות עסק קטן או בינוני? 4 טיפים שישדרגו את חווית הלקוח שאתם מציעים 5 דרכים להפוך את המטבח שלכם למטבח החלומות השתדרגתם לדירה חדשה, לא תשדרגו גם את המים שלכם? צפו: איזה אורח משולחן הסדר אתה? על בצורת הן לא שמעו: חמש המדינות הכי מבורכות במים יום כדור הארץ: שומרים על הבאר ממנה אנחנו שותים קפוא ולוהט: 11 קוביות קרח בצורות מקוריות מוזמנים לשאוב אינספיריישן: איך יצרנו את סדרת הסרטונים החדשה שלנו! הטריק שישפר לכם את האימון
טיפים
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 20/12/2020

הטריק שישפר לכם את האימון

רוב האנשים שמתאמנים על בסיס קבוע משקיעים לא מעט זמן ומחשבה בבניית התפריט לשעות שלפני האימון ואחריו. אז למה כשזה מגיע לשתיית מים לפני אימון, במהלכו ואחריו – חלק מהאנשים לא יודעים מה נכון לגוף שלהם?

כדי להגיע לתוצאות מקסימאליות של האימון ושמירה מירבית על הבריאות צריך לבנות גם תפריט שתייה מתאים.

 


במהלך פעילות גופנית מאומצת (אפילו כזו הנמשכת שעה אחת בלבד) הגוף עלול לאבד עד כשני ליטרים של נוזל. זה מאוד תלוי כמובן בהרבה מאוד גורמים כמו המשקל, סוג הפעילות, הלחות, הטמפרטורה. אבל השורה התחתונה היא: הגוף מאבד הרבה מאוד נוזלים.
ככל שאנחנו מאבדים יותר נוזלים, כך נפגמת איכות הביצוע של הפעילות הגופנית שלנו.
איבוד של אחוז אחד ממשקל הגוף בעת הפעילות גורם לירידה של כ-5% ביכולת הביצוע.
איבוד של 5% ממשקל הגוף בעת הפעילות הגופנית, גורם לירידה של כ-30% ביכולת הביצוע. הדרך הכי טובה להתמודד עם המצב הזה היא לשתות לפני האימון.

כמה מים לשתות לפני אימון?

שעתיים לפני אימון שותים שתי כוסות מים, וחצי שעה לפני האימון שותים עוד כוס. המים ייתנו לכם אנרגיה, ואפילו ישמרו על מסת השריר. חשוב להקפיד על שתייה במרווחי זמן כדי לא להעמיס על הבטן ולשפר את ספיגת המים בגוף. בנוסף, שתייה של מים לפני האימון מסייעת למנוע שרירים תפוסים במהלך האימון או שרירים קרועים כתוצאה ממחסור בנוזלים.


מכיוון שפעמים רבות הפעילות הגופנית שלנו מתחילה מחוץ לבית כדאי לתכנן את השתייה נכון. לפני האימון ממלאים בקבוק מים רב פעמי מהתמי4 ולוקחים איתנו לכל מקום.

כמה מים לשתות במהלך אימון?

ומה לגבי האימון עצמו? במהלך האימון עצמו חשוב להקפיד על שתייה נכונה של מים.
תחושת הצמא מדוכאת מעט על ידי הגוף ולכן טוב שנשתה כמה "שלוקים" קטנים של מים כדי שלא נמצא את עצמנו מתייבשים. קצב איבוד הנוזלים שונה מאדם לאדם וכאן הניסיון שלכם משחק פעולה. כמובן שככל שהפעילות היא אינטנסיבית יותר ונעשית בתנאים מאומצים יותר חשוב שנשתה כמה שיותר מים.

כמה מים לשתות אחרי אימון?

קבלו עוד טריק: עולים על משקל לפני האימון ואחריו, את המשקל שירדתם, פשוט משלימים בשתיית מים. למשל, אדם ששוקל 75 קילו טרם התחלת הפעילות ו-73 קילו בסיומה יצטרך להשלים שני ליטר נוזלים על מנת להחזיר את מה שאיבד במהלך הפעילות. גם אם שכחתם להישקל לפני או אחרי מה שצריך לזכור הוא שהגוף איבד נוזלים רבים ולכן צריך לשתות יותר מים ממה שהייתם שותים ביום בו לא התאמנתם.


אז בואו נעשה צ׳ק ליסט שמסכם את עניין השתייה: 
את המים מתחילים לשתות שעתיים לפני אימון, לאימון עצמו מצטיידים בבקבוק שתייה אישי רב פעמי, וככה בטוח שלא תשכחו לשתות במהלך האימון ואחריו.
 

ד"ר לי יערי אורתופד, מומחה לפציעות ספורט

ד"ר אילנית מלר מומחית בכירורגיה כללית ובריאטרית

לרכישה

whatsapp icon