דילוג לתוכן העיקרי

הילדים שלכם עושים ספורט? אתם חייבים לקרוא את זה
צפו: מה ילדים חושבים על מים? 3 הדרכים היצירתיות ביותר לקישוט כוס מים עם הילדים 5 משחקי מים שווים לילדים 5 טריקים שיגרמו לילדים שלכם לשתות מים בחורף 7 טיפים יצירתיים שיגרמו לקטנטנים לאהוב למחזר סרטון אישי לכל ילד! כך הילדים ישתו יותר מים הילד אינו מרוכז בבית הספר? בדקו אם הוא שותה מספיק מים ילד יקר, תשתה כמוני: כך תשפיעו על הילדים הילדים שלכם עושים ספורט? אתם חייבים לקרוא את זה מיכל הקטנה מציגה: 5 טיפים שיגרמו לילדים שלכם לשתות יותר מים כמה מים ילדים צריכים לשתות ביום? חידון המים של תמי4 - למדו את ילדיכם הכל אודות מקורות המים בישראל! הקשר בין הרטבת לילה לבין מחסור בשתייה בקרב ילדים כך תעבירו את ל"ג בעומר בהנאה ובבטחה – הטיפים הטובים ביותר לחג הילד לא שותה מספיק מים? יש לנו פתרון מעולה בשבילכם איך משכנעים את הילדים לשתות יותר מים בבית הספר? קבלו 5 טיפים איך תעודדו את הילדים לשתות מים בטיולים? 5 טיפים שעובדים כל הדרכים לגרום לילדים לשתות יותר מים הילדים משועממים? 4 ניסויים ביתיים עם מים שאפשר לערוך בבית איך מחזירים את הילדים (ואתכם) לשגרה? איך לגרום לילדים לשתות יותר בקיץ? 5 דרכים לשמור על בריאות הילדים בחורף
ילדים
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 16/02/2017

הילדים שלכם עושים ספורט? אתם חייבים לקרוא את זה

כולנו יודעים על חשיבותה של פעילות גופנית לניהול חיים תקינים בקרב ילדים ומתבגרים, ואכן הורים רבים מקפידים שילדיהם יקיימו באופן קבוע פעילות שכזו. אולם, חלק גדול מהם כלל לא מודעים לחלקה המשמעותי וחשיבותה של שתיית מים מרובה בזמן הפעילות. זה הזמן לעשות סדר

פעילות גופנית חיונית וחשובה לכולם, אך בעיקר לילדים. הפעילות כדרך חיים, משפרת להם את הכושר הגופני, מחזקת ומגמישה להם את המפרקים, שומרת להם על משקל תקין, מחזקת את שריר הלב ומשפרת את פעולת הריאות ומחזקת את העצמות. בנוסף, פעילות מכל סוג שהיא תורמת רבות למצב רוח טוב ושיפור המצב החברתי, המורל והדימוי העצמי.

הילדים שלכם עושים ספורט?

על מנת לאפשר את כל ההשפעות החיוביות הללו, חשוב שנתייחס גם לשתייה נאותה בזמן הפעילות. וזאת מדוע?

  1. כדי להשיב נוזלים שאבדו בשעת הפעילות- בזמן פעילות גופנית, חום הגוף עולה, וכדי לצנן אותו, אנו מזיעים. באמצעות הזיעה, הגוף מאבד נוזלים רבים ומלחים חשובים.
  2. כדי לספק מים לפעולת השרירים -שתייה בזמן הפעילות מסייעת למניעת התכווצויות יתר של השריר.
  3. כדי להאיץ את התאוששות השרירים לאחר הפעילות.
  4. כדי להתרענן- בזמן ואחרי הפעילות המאומצת.

בזמן פעילות גופנית, בעיקר בסביבה חמה, ילדים ומתבגרים נמצאים בסיכון להתייבשות, יותר מאשר מבוגרים. הסיבה לכך היא העובדה שלילדים שטח פנים גדול ביחס לגופם והם מתקשים לווסת את חום הגוף.

 

לעתים, תלויים הילדים במבוגרים באספקת שתייה, הם לא תמיד נשמעים לתחושת הצמא, אין להם הרגלי שתייה נאותים גם ביום רגיל ולכן צריך "להזכיר" להם לשתות. במצבים של חוסר שתייה נאותה בפעילות, קיים סיכון להתייבשות ולטרום התייבשות.

 

מצבים אלה מפחיתים את הכושר הגופני של הילד המתאמן באופן כזה שאינו מממש את הפוטנציאל ההישגי שלו בתחום הספורט הספציפי בו הוא פעיל. בנוסף, הילד מתעייף מהר, יכול להגיע למצב של תשישות ותחושה רעה. ככל שההתייבשות עמוקה יותר, הסימפטומים חריפים יותר ועלולים להחמיר ולהגיע למכת חום. על מנת להימנע ממצבים אלה מומלץ להרגיל את הילדים לשתות מים איכותיים באופן קבוע, עוד לפני יום הספורט, אליו יגיעו כשהם כבר מאמצים טוב את ההרגל הנרכש.

הילדים שלכם עושים ספורט? אתם חייבים לקרוא את זה

אז מהן ההמלצות ליום פעילות ספורטיבית?

ביום רגיל, ילדים זקוקים ל-1.5 ליטר עד 2 וחצי ליטר, תלוי בגיל ובמין. בנים למשל זקוקים ליותר נוזלים מאחר ויש להם יותר שרירים מלבנות. ביום פעילות, הדרישה למים עולה מעבר לכמות הנ"ל ותלויה בעוצמת הפעילות, באורכה, באקלים, בביגוד ובנתונים נוספים. לדוגמא, יש להגביר את שתיית הנוזלים ביום חם מאוד, כאשר הילד לבוש מספר שכבות, ככל שגילו גדול יותר, וככל שמזיע יותר. לטבלה המפרטת את כמות המים המומלצת לילדיכם לחצו כאן

הילדים שלכם עושים ספורט?

ביום הפעילות יש לדאוג לרווית הגוף בנוזלים ולהקפיד על שתייה נאותה מהבוקר. זאת כדי שהילד יגיע לפעילות הספורטיבית כשגופו רווי. מומלץ לצייד את הילד במספר בקבוקי מים, להראות לו היכן מצויים מקורות מים נוספים במקום הפעילות, ולהנחות  אותו לשתות סמוך לפעילות, במהלכה, ומיד לאחריה. חשוב לומר לילדים שלא ימתינו עד לתחושת הצמא כדי לשתות, שלב זה הוא מאוחר מדי.

הילדים שלכם עושים ספורט? אתם חייבים לקרוא את זה

השתייה המומלצת ביותר היא מים קרים, רצוי כאלו איכותיים כדוגמת בר המים תמי4, שניתן למצוא בכל מטבח. נמצא כי כאשר שותים שתייה קרה בשעת הפעילות, היכולת לעמוד בביצועים ספורטיביים לאורך זמן, גדולה יותר מאשר מים בטמפרטורת החדר. בנוסף, מומלץ להימנע ממשקאות ממותקים כי הילד עלול להגיע מהר לנקודת רוויה ותחושת מלאות, ולא להגיע לכמות המים המומלצת בשעת פעילות. לשתייה ממותקת חסרונות רבים וסיכון להתפתחות השמנה ומחלות הקשורות אליה.

הילדים שלכם עושים ספורט? אתם חייבים לקרוא את זה

כמו כן, שתיית משקאות מוגזים לפני ובשעת הפעילות עלולים לגרום לתחושת נפיחות ואי נוחות בבטן, ולפגום בביצועים הספורטיביים של הילד. מומלץ להימנע ממשקאות אנרגיה המכילים רכיבים ממריצים שאינם מומלצים לילדים בעיקר בגלל שהם מצויים בשלבים מואצים של גדילה והתפתחות משקאות אנרגיה יכולים גם להגביר אצלם את הדופק. כאשר הפעילות מאומצת ואינטנסיבית, ומתרחשת לאורך זמן וביום חמסין, יתכן מצב בו הילד יאבד גם מלחים חשובים בזיעה. מלחים אלו יש להחזיר ע"י אכילת מזון מלוח לאחר הפעילות ביחד עם השלמת הנוזלים.

את התשובה המדויקת לשאלה "האם הילד שתה מספיק בזמן הפעילות?" ניתן לבדוק בשתי דרכים: הראשונה, צבע השתן שלו בסוף היום (בהיר- שתה יפה, ככל שכהה יותר, חסר לו נוזלים בגוף), והשניה, השינוי במשקלו בתום הפעילות. הכמות שאבדה, היא כמות המים שיש להשיב בהדרגה. מומלץ לבדוק את 2 הפרמטרים הללו על מנת לאמוד את כמות הנוזלים שיש לספק לילד בפעילות הבאה.

בכל מקרה, מומלץ להיוועץ בדיאטן מומחה לתזונת ספורט.

 

לרכישה