דילוג לתוכן העיקרי

איך מחזירים את הילדים (ואתכם) לשגרה?
צפו: מה ילדים חושבים על מים? 3 הדרכים היצירתיות ביותר לקישוט כוס מים עם הילדים 5 משחקי מים שווים לילדים 5 טריקים שיגרמו לילדים שלכם לשתות מים בחורף 7 טיפים יצירתיים שיגרמו לקטנטנים לאהוב למחזר סרטון אישי לכל ילד! כך הילדים ישתו יותר מים הילד אינו מרוכז בבית הספר? בדקו אם הוא שותה מספיק מים ילד יקר, תשתה כמוני: כך תשפיעו על הילדים הילדים שלכם עושים ספורט? אתם חייבים לקרוא את זה מיכל הקטנה מציגה: 5 טיפים שיגרמו לילדים שלכם לשתות יותר מים כמה מים ילדים צריכים לשתות ביום? חידון המים של תמי4 - למדו את ילדיכם הכל אודות מקורות המים בישראל! הקשר בין הרטבת לילה לבין מחסור בשתייה בקרב ילדים כך תעבירו את ל"ג בעומר בהנאה ובבטחה – הטיפים הטובים ביותר לחג הילד לא שותה מספיק מים? יש לנו פתרון מעולה בשבילכם איך משכנעים את הילדים לשתות יותר מים בבית הספר? קבלו 5 טיפים איך תעודדו את הילדים לשתות מים בטיולים? 5 טיפים שעובדים כל הדרכים לגרום לילדים לשתות יותר מים הילדים משועממים? 4 ניסויים ביתיים עם מים שאפשר לערוך בבית איך מחזירים את הילדים (ואתכם) לשגרה? איך לגרום לילדים לשתות יותר בקיץ? 5 דרכים לשמור על בריאות הילדים בחורף מה הקשר בין מים, הילדים שלנו ויכולת ריכוז בלימודים?
ילדים
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 09/10/2018

איך מחזירים את הילדים (ואתכם) לשגרה?

מעט מאוד אחרי שנגמר החופש הגדול התחילו החגים שהשנה התפרשו על פני כמעט חודש שלם! ואם לכם קשה לנחות ולהסתגל מחדש לשגרה, תארו לעצמכם מה קורה לילדים. ריכזנו לכם כאן 4 טיפים שיעזרו לכם ולילדים לחזור לשגרה ברגל ימין.

מעט אחרי ההיערכות לשנת הלימודים החדשה התחילו החגים, והאמת היא שהרבה יותר קל להתרגל לחופש, כי בחופש הגבולות גמישים יותר: רואים יותר טלוויזיה, פוגשים יותר חברים, הולכים יותר לאטרקציות כמו סרטים ופארקים וגם אוכלים יותר חטיפים, ממתקים ופאסט-פוד. ועכשיו, לחזור שוב לסדר יום מאורגן, שיעורי בית, ארוחות רגילות ומסודרות וכו׳ - זה אתגר לא קטן. גם עבורנו, ולבטח עבור ילדינו. הנה כמה טיפים שעשויים להקל על ההתאקלמות:

 

  1. מתרגלים מחדש לשעות השינה

במהלך חופשים הורים רבים מתירים לילדיהם שגרה שונה מזו של בית הספר, ודבר זה מתבטא בעיקר בשעות השינה של הילדים. אלו מצד אחד מתחילות בשעת לילה מאוחרת יותר ומצד שני נמשכות אל שעת בוקר מאוחרת יותר. כעת, משחזרו הילדים לשגרה, ייתכן כי הם יחוו מצבי רוח, עייפות ותשישות - וזה בדיוק המקום לחזור להקפיד על שעת שינה מוקדמת ומבוקרת. ואולם, ייתכן כי הילדים יגלו התנגדות או יהיו מאוד ערניים. לכן, כדאי בשבועות הקרובים להתחיל את סדרת ההתארגנות לשינה בשעה אחת מוקדמת מהרגיל - מה שכנראה יבטיח כי יילכו לישון בשעה הרצויה, ולא אחריה. אגב, לתשישות והעייפות שלהם ניתן לסייע באמצעות שתייה מרובה של מים.

  1. צובעים את השגרה בורוד ומסמנים מטרות

החזרה ללימודים היא נקודת זמן שאפשר לצבוע בחגיגיות ולהחליט במסגרתה על מטרות ויעדים חדשים. למשל: באיזה מקצוע ישתפרו, איזה תחביב יפתחו, עם איזה חבר ירצו לבלות יותר ועוד. הללו יפתו את הילדים לחזור לשגרה ברגל ימין ולהיות טובים יותר. כמו כן, פיתוח אחריות לשתיית מים יכולה אף היא להיות מטרה. במידה ותסבירו לילדים כי שתיית מים מסייעת לריכוז ובכך עשויה לתרום ליכולות הלמידה, מעבר להחלטה על מטרה תוכלו להציע להם גם דרך למימוש שלה.

  1. מסדרים את החדר ופינת שיעורי הבית

ייתכן בהחלט שבמהלך החגים במקום הספרים והעפרונות תפסו את שולחן הכתיבה משחקים, גאדג׳טים ושלל פינוקים של חופש. ועכשיו, זה בדיוק הרגע להחזיר את הסדר אל כנו. סביבת לימודים מסודרת ונקייה חשובה עבור כל אדם עובד או לומד, בכל גיל - ובמיוחד בגילאים הצעירים. אם תארגנו יחד עם הילדים את החדר ושולחן הכתיבה מחדש, התרגשות וציפייה עשויים להפציע בלב הילדים, ולהטעין בהם רגשות חיוביים כלפי שגרת הלימודים שחזרה. אגב, כדאי לדעת שבזמן לימודים שתיית מים חשובים במיוחד ומשפרת ריכוז. הטיפ שלנו הוא להכין עם הילדים ״עמדת שתייה״ אישית שתהיה להם בשולחן הכתיבה, הכוללת כוס יפה שהם אוהבים עם קש או בקבוק שקישטו, אותם הם יתרגלו לקום למלא בבר המים תמי4 לפני הכנת השיעורים.

איך מחזירים את הילדים (ואתכם) לשגרה?

  1. מרבים לשתות מים ולאכול בריא

מבחינת מזון, חופשות תמיד מאופיינות בפזרנות כללית - גם שלנו, וגם של ילדנו. אוכלים יותר בחוץ, מתפנקים על יותר מתוקים ובאופן כללי מרשים לעצמנו דברים שבשגרה, בצדק, אנחנו נמנעים מהם. ועכשיו, צריך להחזיר את הילדים לשגרת מזון ושתייה בריאה. למעשה, אחד הדברים שהכי מדאיגים הורים, ובצדק, הוא שגרת המזון והשתיה של הילדים בזמן שהותם בבית הספר. להבדיל מגנים, האחריות לשתות כמות מים מספקת ולאכול ארוחות בבית הספר מוטלת על הילדים בלבד. אחד הטריקים היעילים ביותר בעניין זה הוא לארגן לילדים קופסת אוכל מגניבה ובקבוק מים אישי שהם אוהבים לשתות ממנו. למעשה, ניתן אף להציע להם לקשט את בקבוק המים בעצמם מה שעשוי להגביר את רצונם לשתות ממנו. טיפ נוסף הוא לפתח אצל הילדים עצמאות במזיגת המים לעצמם. הרגילו אותם למלא מבר המים תמי4 מים לעצמם בכל בוקר לפני בית הספר. תחושת העצמאות עשויה בהחלט לעודד אותם לשתות יותר ומרצון.

איך מחזירים את הילדים (ואתכם) לשגרה?

יש לכם טיפים נוספים שעוזרים לילדים לחזור לשגרת לימודים בריאה? כתבו לנו! ועד אז, שתהיה גם לכם נחיתה רכה!

 

 

 

לרכישה

whatsapp icon