דילוג לתוכן העיקרי

הקשר בין הרטבת לילה לבין מחסור בשתייה בקרב ילדים
5 דרכים לשמור על בריאות הילדים בחורף איך לגרום לילדים לשתות יותר בקיץ? איך מחזירים את הילדים (ואתכם) לשגרה? הילדים משועממים? 4 ניסויים ביתיים עם מים שאפשר לערוך בבית כל הדרכים לגרום לילדים לשתות יותר מים איך תעודדו את הילדים לשתות מים בטיולים? 5 טיפים שעובדים איך משכנעים את הילדים לשתות יותר מים בבית הספר? קבלו 5 טיפים הילד לא שותה מספיק מים? יש לנו פתרון מעולה בשבילכם כך תעבירו את ל"ג בעומר בהנאה ובבטחה – הטיפים הטובים ביותר לחג הקשר בין הרטבת לילה לבין מחסור בשתייה בקרב ילדים חידון המים של תמי4 - למדו את ילדיכם הכל אודות מקורות המים בישראל! כמה מים ילדים צריכים לשתות ביום? מיכל הקטנה מציגה: 5 טיפים שיגרמו לילדים שלכם לשתות יותר מים הילדים שלכם עושים ספורט? אתם חייבים לקרוא את זה ילד יקר, תשתה כמוני: כך תשפיעו על הילדים הילד אינו מרוכז בבית הספר? בדקו אם הוא שותה מספיק מים סרטון אישי לכל ילד! כך הילדים ישתו יותר מים 7 טיפים יצירתיים שיגרמו לקטנטנים לאהוב למחזר 5 טריקים שיגרמו לילדים שלכם לשתות מים בחורף 5 משחקי מים שווים לילדים 3 הדרכים היצירתיות ביותר לקישוט כוס מים עם הילדים צפו: מה ילדים חושבים על מים?
ילדים
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 06/02/2017

הקשר בין הרטבת לילה לבין מחסור בשתייה בקרב ילדים

האם ידעתם כי יש קשר בין הרטבת לילה לחוסר שתייה בקרב ילדים במשך היום? תופעת הרטבת לילה, למרות שנפוצה בקרב ילדים, גורמת לסבל רב לילד ולהורה, מביכה אותם ופוגעת באיכות חייהם. אז מה אפשר לעשות כדי לנסות ולהקל על התופעה?

הרטבת לילה מאופיינת במספר דרגות חומרה שונות. יש ילדים המרטיבים כל לילה, רק 3 פעמים בשבוע או פחות. הרטבת לילה נפוצה במיוחד בבנים, במיוחד בגילאי 5-6 שנים, ובדרך כלל נעלמת עד גיל 12. הסיבות להרטבת לילה אינן ברורות דיין, ולכן קיים קושי למצוא להן פתרון.

קיימות תאוריות ודעות רבות בקשר לסיבה להתרחשותן כמו: תורשה, איחור בהתפתחות, גורמים פסיכולוגיים ורגשיים ושתיה שאינה מספקת במהלך היום. במחקר שנערך בבריטניה בקרב תלמידי בית ספר יסודי, נמצא כי הרטבת הלילה נפוצה בעיקר בילדים אשר לא שותים מספיק נוזלים במהלך יום הלימודים, ולאחר מכן מעמיסים על עצמם שתייה בשעות הערב (החל מהשעה 17:00), כמעין "השלמת נוזלים". מצב כזה גורם למלאות של שלפוחית שתן בלילה ולהרטבה.

הרטבת לילה בקרב ילדים

 

אז מה עושים כשהילד מרטיב בלילות? לאחר ששוללים סיבות כגון בעיות רפואיות או רגשיות, מומלץ לאמץ הרגלים הקשורים לסגנון חיים, היכולים לסייע בכמעט 80% בהפחתת המקרים בהם תהיה הרטבת לילה כמו לדוגמא:

  1. הימנעות משתייה סמוך לשינה. יש לשתות עד שעה וחצי לפני השינה ולאחר מכן לשתות לגימות בלבד במקום כוסות מלאות כדי לשכך את הצמא.
  2. יש להימנע משתיית שוקו, משקאות ממותקים, תה ואכילת שוקולד. יש להתמקד בשתיית מים ובכמות מספקת. איך? התקנת בר מים תמי4 הוא פתרון מעולה. מסקר שערכנו בשיתוף עם צרכני שטראוס מים, עלה כי 45% מרוכשי ברי המים תמי4, מתקינים את הבר בביתם, בין היתר, כדי לעודד שתיית מים בקרב ילדים כמו כן, 76% מההורים חושבים כי חשוב לאפשר לילדיהם עד גיל 6 למזוג ולשתות מים באופן עצמאי, הצטרפו אליהם!
  3. ציידו את הילדים בבקבוק מים כאשר הם יוצאים למסגרות החינוכיות, או לדאוג להם למתקני מים זמינים, וזאת על מנת שיישתו במשך היום באופן רציף , ולא באופן מרוכז בערב.

בקבוק מים

 

  1. להגביר מודעות בקרב הילדים ללכת לשירותים. לעתים עקב רגישות היגיינית או סיבות אחרות, ילדים נמנעים משתייה במשך היום על מנת להימנע מביקור בשירותים ולכן לא שותים מספיק. יש לסייע להם בכל דרך להרגיש נוח בהליכה לשירותים ואף לפנות לכך זמנים קבועים במשך היום (כל שעתיים).
  2. יש לתמוך בילדים, ולתת להם הרגשה שהם אינם אשמים בהרטבת הלילה, ושמדובר במצב הניתן לתיקון.
  3. מומלץ לעודד את הילדים ללכת לשירותים לפני כניסה למיטה.

בר מים

 

לסיכום, שינוי באורח חיים המערב שתייה מספקת במשך היום, מניעת "העמסת" מים סמוך לשעת השינה ותמיכה רגשית בילד, יגבירו את הסיכוי להצלחה בהפסקת הרטבת הלילה

 

לרכישה