דילוג לתוכן העיקרי

5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים
מה הקשר בין שתיית מים לאורח חיים בריא? מה מסתתר במשקאות שלכם? צפו הקשר בין שתיית מים לתזונה בריאה בקרב ילדים הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם זהירות, מתוק לפניך: הסכנות בשתיית משקאות ממותקים רוצים שינוי: למה ואיך לעבור ממשקאות ממותקים למים? החוק היבש: איך לטפל ולמנוע התייבשות בקרב ילדים? איך מקפידים על תזונת הילדים בבית הספר? אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים? 5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים חכמים בשמש - כך תהנו ותשמרו על עצמכם בעונה האהובה ביותר על הישראלים איך שומרים על העור מפני השמש? קבלו 5 טיפים פעילויות הספורט שיעשו לכם את הקיץ 8 טיפים לשמירה על המשקל בתקופת החגים הטיפים שאתם חייבים לקרוא לפני שאתם מתחילים לרוץ מדריך: כך תשמרו על הבריאות במהלך החורף 5 שייקים בריאים וקלים להכנה 6 יתרונות לשתיית מים עם לימון כך תימנעו ממשקל עודף בחג לקראת החזרה ללימודים: 6 טיפים לתזונה נכונה בבית הספר 5 טיפים לשמירה על המשקל בחג החנוכה אורח חיים בריא לילדים: איך מתחילים? הסוד נחשף: 7 דרכים שיגרמו לכם לרצות להיכנס לכושר כך תהפכו את הדיאטה שלכם להצלחה מסחררת כל הטיפים להליכה נכונה ובריאה פילאטיס מזרן או מכשירים? 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הדיאטה כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם? לכבוד השנה החדשה: הרגלים שנרצה להיפטר מהם והרגלים חדשים שכדאי לנו לאמץ לא רק נזקי השמש: כל מה שאתם צריכים לדעת על אמצעי הזהירות בים אחת ולתמיד: האם זה לא בריא לשתות בזמן האוכל? חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון מה קורה בגוף כששותים רק מים? מה הזמן הכי טוב לשתות מים? אז מה אם קר: למה דווקא בחורף חשוב לשתות מים? החורף מגיע: כיצד שתיית מים יכולה לסייע לנו להתמודד עם התקררויות? לא תאמינו כמה קלוריות יש במה שאתם שותים ההשפעות של שתיית מים על העור הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב חשיבות שתייה לאחר הלידה: לאשה המיניקה וליילוד כמה צריך לשתות כשמתאמנים? לא תאמינו כמה סוכר יש בשתייה שלכם למה כדאי לכם לשתות מים לפני השינה? כך נלחמים בעולם במשקאות ממותקים בלי סוכר: תוספות טבעיות למשקאות חמים 10 טיפים לאורח חיים בריא איך זוכרים לשתות מים בקיץ?
בריאות
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 29/10/2017

5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים

רבים יודעים שמשקאות ממותקים אינם בריאים במיוחד, אבל מעדיפים לא להתעמק בסיבות או בהשלכות שנגזרות מכך. עכשיו, הגיע הזמן לגלות בדיוק מהן ההשפעות של המשקאות הממותקים על גופינו ולשנות את הרגלי השתייה שלנו

1. משקאות ממותקים משפיעים לרעה על מצב הרוח

רוב המשקאות הממותקים מכילים קפאין ואף על פי שאנחנו רגילים לחשוב עליו כעל גורם חיובי ומעורר, לדעת חוקרים רבים הוא דווקא עלול להזיק. למעשה, צריכה מוגברת של קפאין הנמצא במשקאות ממותקים עלולה לגרום להשפעה די שלילית על מצב הרוח, ובתוך כך לתחושת עצבנות, אי-שקט ולחץ. עוד עולה כי אוכלוסיית הנשים והילדים עלולה להיות רגישה לכך במיוחד.

5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים

 2. משקאות ממותקים פוגעים בשיניים, פעמיים.

משקאות ממותקים מזיקים לשיניים משתי סיבות עיקריות: האחת - כמות הסוכרים הרבה הנמצאת בהם, והשנייה נעוצה בחומצה הפוספורית או החומצה הטרטרית שהם עלולים להכיל. הסוכרים במשקאות הממותקים מפורקים על ידי החיידקים הנמצאים בפה, ובכך מפרישים חומצה נוספת שמביאה לעששת.
החומצות פוגעות באמייל של השן (שכבה דקה המגנה על השן) בכך שהן מוציאות ממנו את הסידן, דבר המביא להחלשת השיניים והתרככותן.

 3. משקאות ממותקים גורמים להזדקנות מוקדמת

צוות חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה מצא שצריכה מוגברת של משקאות מוגזים ממותקים מביאה להזדקנות מואצת של תאי הגוף וה-DNA. הסיבה לכך היא שצריכת משקאות ממותקים גורמת לקיצורם של הטלומרים (רצפי DNAהנמצאים בקצות הכרומוזומים), ואלו עשויים לגרום לגופנו ״להתעייף״ מהר מהרגיל ובכך להביא לפיתוח מחלות כרוניות בשלב מוקדם יותר.

5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים

4. משקאות ממותקים מגבירים את הסיכוי לחלות בסוכרת מסוג 2

מחקרים מצאו שצריכת שתייה ממותקת הכוללת משקאות קלים, תה קר, תרכיזים או משקאות אנרגיה, מעלה את הסיכון לחלות בסוכרת מסוג 2 (סוכרת מבוגרים). זאת היות ושתייתם לאורך זמן מביאה להפרשת אינסולין מוגברת ובכך להפחתה ביעילות התפקוד שלו. תופעה זו נקראת ״עמידות לאינסולין״, והיא מעלה את הסיכון לסוכרת מסוג 2 כמו גם למחלות לב וכלי דם.

5. משקאות ממותקים גורמים לצבירת קלוריות מיותרות

משקאות ממותקים עתירים בקלוריות אותם אנו צורכים כנוזל, ולכן לא חשים באותה תחושת שובע שהיינו חשים באכילה שלהם. לצורך ההבהרה, הרבה פעמים אנו שותים שתייה ממותקת השווה בערך הקלוריות שלה למנת אוכל, וכך אנחנו צורכים קלוריות לשווא, מה שמגביר את הסיכון להשמנה.

5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים

לסיכום, חשוב להבין את ההשלכות של שתיית משקאות מתוקים לאורך זמן על גופניו. אם נכיר בסכנות שטומנת בחובה שתיית משקאות ממותקים, נוכל לגונן על ילדינו ולחנכם מקטנות לשתות את המשקה הבריא והמרענן ביותר - מים! עם בר המים תמי4 במטבח הרגל זה יאומץ בקלות יתרה.

לרכישה