דילוג לתוכן העיקרי

חשיבות שתייה לאחר הלידה: לאשה המיניקה וליילוד
הסוד נחשף: 7 דרכים שיגרמו לכם לרצות להיכנס לכושר כך תהפכו את הדיאטה שלכם להצלחה מסחררת 10 טיפים לאורח חיים בריא בלי סוכר: תוספות טבעיות למשקאות חמים כך נלחמים בעולם במשקאות ממותקים למה כדאי לכם לשתות מים לפני השינה? לא תאמינו כמה סוכר יש בשתייה שלכם כמה צריך לשתות כשמתאמנים? הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב ההשפעות של שתיית מים על העור לא תאמינו כמה קלוריות יש במה שאתם שותים אחת ולתמיד: האם זה לא בריא לשתות בזמן האוכל? לא רק נזקי השמש: כל מה שאתם צריכים לדעת על אמצעי הזהירות בים לכבוד השנה החדשה: הרגלים שנרצה להיפטר מהם והרגלים חדשים שכדאי לנו לאמץ איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם? כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הדיאטה פילאטיס מזרן או מכשירים? כל הטיפים להליכה נכונה ובריאה אורח חיים בריא לילדים: איך מתחילים? 5 טיפים לשמירה על המשקל בחג החנוכה מה הקשר בין שתיית מים לאורח חיים בריא? לקראת החזרה ללימודים: 6 טיפים לתזונה נכונה בבית הספר כך תימנעו ממשקל עודף בחג 6 יתרונות לשתיית מים עם לימון 5 שייקים בריאים וקלים להכנה מדריך: כך תשמרו על הבריאות במהלך החורף הטיפים שאתם חייבים לקרוא לפני שאתם מתחילים לרוץ 8 טיפים לשמירה על המשקל בתקופת החגים פעילויות הספורט שיעשו לכם את הקיץ איך שומרים על העור מפני השמש? קבלו 5 טיפים חכמים בשמש - כך תהנו ותשמרו על עצמכם בעונה האהובה ביותר על הישראלים 5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים? איך מקפידים על תזונת הילדים בבית הספר? החוק היבש: איך לטפל ולמנוע התייבשות בקרב ילדים? רוצים שינוי: למה ואיך לעבור ממשקאות ממותקים למים? זהירות, מתוק לפניך: הסכנות בשתיית משקאות ממותקים הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם החורף מגיע: כיצד שתיית מים יכולה לסייע לנו להתמודד עם התקררויות? אז מה אם קר: למה דווקא בחורף חשוב לשתות מים? מה הזמן הכי טוב לשתות מים? מה קורה בגוף כששותים רק מים? חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון חשיבות שתייה לאחר הלידה: לאשה המיניקה וליילוד הקשר בין שתיית מים לתזונה בריאה בקרב ילדים מה מסתתר במשקאות שלכם? צפו
בריאות
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 28/06/2019

חשיבות שתייה לאחר הלידה: לאשה המיניקה וליילוד

מחקרים רבים כבר הוכיחו את מה שכולנו כבר יודעים במשך דורות: הנקה היא התזונה הטובה ביותר עבור התינוק וחלב אם הוא תו הזהב של התזונה המיטבית לתינוק הנולד. לשם תרומה לשיפור ההנקה, חשוב להקפיד על שתייה בקרב האשה המיניקה ובקרב התינוק- לאחר תקופת ההנקה.

מאמר מאת: רותי אליאב-לטר דיאטנית קלינית MSc ומידענית רפואית

מדוע חשוב לשתות היטב בתקופת ההנקה?

מים חשובים בכל מעגל החיים ושתייה אמורה לכסות על איבודי המים מהגוף דרך העור, השתן, הצואה והראות. בהנקה בנוסף, השתייה אמורה לכסות איבודי מים נוספים של האם דרך נוזל החלב (חלב השד מכיל, בממוצע, 87% מים). ייצור חלב הולך וגדל בהדרגה לאורך תקופת ההנקה ומדובר בממוצע של כ-3/4 ליטר חלב ביום. בהנקת תאומים, הכמות יכולה להגיע אף ל 2-3 ליטר חלב ביום. כבר מכאן אנו מבינים שהאם מאבדת נוזלים רבים בהנקה, בנוסף לנוזלים הרבים שאובדים לאשה שאינה מיניקה.

למרות חשיבות השתייה בהנקה, נראה כי הנושא נזנח ע"י נשים מיניקות, ואומנם, במחקרים נמצא כי אשה מיניקה שותה רק כ 300 סמק יותר מאשה רגילה, פחות מ 50% מהכמות שאמורה לשתות.

צריכת נוזלים נמוכה, משפיעה על ההרגשה הכללית של האם, תורמת לעייפות ולתשישות שממילא חשה בתקופה זאת, משפיעה על מצב רוחה ועל יכולת הריכוז שלה. מצב כזה יכול להשפיע באופן עקיף על הצלחת ההנקה.

האם כמות צריכת הנוזלים יכולה להשפיע על ייצור חלב אם?

התשובה היא שרק מקרים קיצוניים של רעב קיצוני עקב אי צריכת מזון לתקופה ממושכת, או התייבשות חמורה במיוחד, יכולים להשפיע על הרכב וכמות חלב אם.

בתנאים של מחסור במזון ושתייה גבוליים, ההשפעה הינה רק על האם. במצב כזה, בדרך כלל התינוק מקבל את התזונה והמים שצריך, ואם קיים מחסור בצריכת האשה, זה בא על חשבונה. מתפרקים ממאגרי גופה רקמות וחומרי תזונה לטובת התינוק והיא נותרת במחסור. הדבר היחיד כמעט שמשפיע על הרכב וכמות החלב הוא הביקוש של התינוק. ככל שיהיו יותר אירועי הנקה, יגדל ייצור החלב.

מה היא כמות שתיית המים המומלצת במהלך ההנקה?

כאמור, במהלך ההנקה, בנוסף לאיבוד נוזלים רגיל אצל אישה, אישה המניקה מאבדת כ 3/4 ליטר נוזלים דרך חלב האם. כמות הנוזלים שעלייה להשלים ובסך הכל לשתות מידי יום כ 3.8 ליטר ביום, כאשר כ-0.7 ליטר מגיעים ממזון שמכיל גם נוזלים והשאר, 3.1 ליטר, אמור להיות מסופק בשתיית נוזלים.

תזונה בהנקה - על חשיבות שתייה לאחר לידה

אספקת נוזלים לתינוק שבא הביתה

בחצי השנה הראשונה אין צורך בתוספת נוזלים, כאמור חלב אם מכיל כ 87% מים והוא מקור לשתייה עבורו לכל דבר. כך גם לגבי תרכובות מזון לתינוק. ניתן לדעת שהתינוק צרך מספיק מים כאשר ישנם לפחות 6-5 חיתולים רטובים ביממה.

מגיל חצי שנה עד גיל שנה: יש צורך בהוספת מים, מאחר והתינוק צורך יותר מזונות מוצקים המכילים פחות מים מאשר בהנקה או בתרכובות מזון לתינוק. עקב רגישות התינוק לזיהומים בשלב בו מערכת החיסון שלו עדיין אינה בשלה דייה, עד גיל שנה, יש להרתיח את כל סוגי המים, כולל מים מינרלים, מים מבקבוקים, מים במכלים ומי ברז בטמפרטורת החדר. מאחר והטעם המתוק הוא טעם נרכש ונלמד, מומלץ לא לחשוף את התינוקות למיצים ממותקים ואף טבעיים, התורמים לעששת, להשמנה ולבעיות הנילוות לה.

מאחר ונמצא כי הימצאות של בר מים מגביר צריכת שתייה, זמינותו לאשה הרבה יכול להגביר את כמות המים הנחוצה לה וליילוד.

מחשבון המים שלנו יסייע לך לחשב בצורה מדויקת כמה כוסות מים כדאי לך לשתות מדי יום. הקליקי למעבר למחשבון המים

 

לרכישה