דילוג לתוכן העיקרי

חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון
מה הקשר בין שתיית מים לאורח חיים בריא? מה מסתתר במשקאות שלכם? צפו הקשר בין שתיית מים לתזונה בריאה בקרב ילדים הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם זהירות, מתוק לפניך: הסכנות בשתיית משקאות ממותקים רוצים שינוי: למה ואיך לעבור ממשקאות ממותקים למים? החוק היבש: איך לטפל ולמנוע התייבשות בקרב ילדים? איך מקפידים על תזונת הילדים בבית הספר? אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים? 5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים חכמים בשמש - כך תהנו ותשמרו על עצמכם בעונה האהובה ביותר על הישראלים איך שומרים על העור מפני השמש? קבלו 5 טיפים פעילויות הספורט שיעשו לכם את הקיץ 8 טיפים לשמירה על המשקל בתקופת החגים הטיפים שאתם חייבים לקרוא לפני שאתם מתחילים לרוץ מדריך: כך תשמרו על הבריאות במהלך החורף 5 שייקים בריאים וקלים להכנה 6 יתרונות לשתיית מים עם לימון כך תימנעו ממשקל עודף בחג לקראת החזרה ללימודים: 6 טיפים לתזונה נכונה בבית הספר 5 טיפים לשמירה על המשקל בחג החנוכה אורח חיים בריא לילדים: איך מתחילים? הסוד נחשף: 7 דרכים שיגרמו לכם לרצות להיכנס לכושר כך תהפכו את הדיאטה שלכם להצלחה מסחררת כל הטיפים להליכה נכונה ובריאה פילאטיס מזרן או מכשירים? 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הדיאטה כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם? לכבוד השנה החדשה: הרגלים שנרצה להיפטר מהם והרגלים חדשים שכדאי לנו לאמץ לא רק נזקי השמש: כל מה שאתם צריכים לדעת על אמצעי הזהירות בים אחת ולתמיד: האם זה לא בריא לשתות בזמן האוכל? חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון מה קורה בגוף כששותים רק מים? מה הזמן הכי טוב לשתות מים? אז מה אם קר: למה דווקא בחורף חשוב לשתות מים? החורף מגיע: כיצד שתיית מים יכולה לסייע לנו להתמודד עם התקררויות? לא תאמינו כמה קלוריות יש במה שאתם שותים ההשפעות של שתיית מים על העור הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב חשיבות שתייה לאחר הלידה: לאשה המיניקה וליילוד כמה צריך לשתות כשמתאמנים? לא תאמינו כמה סוכר יש בשתייה שלכם למה כדאי לכם לשתות מים לפני השינה? כך נלחמים בעולם במשקאות ממותקים בלי סוכר: תוספות טבעיות למשקאות חמים 10 טיפים לאורח חיים בריא איך זוכרים לשתות מים בקיץ?
בריאות
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 28/06/2019

חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון

תקופת ההיריון היא תקופה מרגשת ומשמעותית עבור האשה ההרה. תקופה זאת מהווה הזדמנות עבורה לאמץ אורח חיים בריא על מנת להבטיח את בריאותה ואת בריאות עוברה. שינוי זה מלווה בתשומת לב רבה של האשה לגבי ההמלצות התזונתיות החשובות בהיריון אולם פעמים רבות קיימת הזנחה

מאמר מאת: רותי אליאב-לטר דיאטנית קלינית MSc ומידענית רפואית

מדוע חשוב לספק נוזלים לגוף בתקופת ההיריון?

  1. עלייה במשקל

    : במהלך תקופת ההריון, בעיקר בשני השלישים האחרונים, עולה כמות הנוזלים בגוף האישה באופן משמעותי עקב:

  2. עליה בנפח הדם של האשה

    : כדי ליצור מחסן דם במקרה של דימום ולאפשר הובלת חומרי הזנה לעובר (אם לפני ההיריון היה לה 3 ליטר דם, בהיריון הכמות יכולה לעלות ל 4-5 ליטר דם).

  3. הצטברות מי שפיר

    : רלוונטי במיוחד לשליש השלישי והאחרון של ההיריון. מי שפיר הינם נוזל בהיר, צהבהב המקיף את העובר ומשמש כמקור להזנה ומחסן מים לעובר ומהווה את הסביבה בה הוא מתפתח. בנוסף, משמשים המים כחומת הגנה המגינה על העובר מפני זעזועים מכניים, שינויי טמפרטורה, ומבודדים אותו מזיהומים חיידקיים. הם מאפשרים את תנועתו החופשית של העובר בחלל הבטן ומסייעים להתפתחות הריאות שלו.

  4. התפתחות השליה

    : זהו האתר העיקרי לאספקת מים ומזון לעובר. מים חיוניים להתפתחות תקינה של השליה

  5.  השלמת נוזלים עקב הקאות:

    קרוב ל-40% מהנשים ההרות חוות הקאות במיוחד בשליש הראשון של ההיריון. הקאות מגבירות את איבודי המים, מצב המצריך השלמות נוזלים לשמירה על איזון טוב של נוזלים בגוף ולמניעת התייבשות שמסכנת גם את העובר.

השלמת נוזלים עקב הקאות

  1. הכנה להנקה

    : מים תורמים להגברת ייצור חלב אם.

  2. מניעת התייבשות

    : והפחתת הסיכון לצירים מוקדמים.

במחקרים נמצא כי לשתיית מים  יש השפעה בריאותית על המצבים הבאים במהלך ההיריון:

  • מניעת עצירות

    : בהיריון קיימת הפרשה גבוהה של הורמונים, כמו פרוגסטרון, וירידה בפעילות הגופנית של האשה, המשפיעים על תנועתיות המעי וכתוצאה גורמים לעצירות. העצירות אופינית לכשליש מהנשים ההרות , ובמיוחד בשבועות הראשונים להיריון.

  • מניעת דלקות בדרכי השתן

    : כ - 3% מהנשים ההרות מאושפזות עקב דלקות בדרכי השתן. במחקר נמצא כי שתייה מספקת עשויה למנוע היצמדות של חיידקים לדופן שלפוחית השתן.

 

כמה צריך לשתות בזמן היריון?

על מנת להשלים את איבוד הנוזלים בהיריון . אישה הרה צריכה לצרוך בנוסף לכמות היומית המומלצת לאישה תוספת יומית של כוס וחצי מים (300 סמ"ק). בהיריון תאומים התוספת המומלצת כפולה. בסך הכל כמות המים המומלצת בהיריון היא 3 ליטר:  2.3 ליטר באמצעות שתיית נוזלים פלוס 0.7 ליטר שיגיעו מהמזון (מים המצויים בירקות, פירות, מרקים, מוצרי חלב ועוד).

כמה מים צריך לשתות בהיריון? | חשיבות המים בהיריון

מה מומלץ לשתות בהיריון?

הנוזל המומלץ ביותר הוא מים. מים הם משקה טהור, נקי, שאינו מכיל מרכיבים שאינם טבעיים כמו חומרי טעם וריח, חומרים משמרים, צבעי מאכל, ואינם מכילים קלוריות.

אולם, מאחר ונשים רבות, ובמיוחד בתקופת ההיריון, מתקשות להתרגל לטעמו התפל של המים, אפשר ומומלץ לשלב משקאות נוספים על בסיס מים, כדי למנוע התייבשות. לדוגמא, מים קרים (משפרים את טעם המים), מים שהושרו בהם פיסות ירק או פרי כמו לימון, עלה נענע, לימונית פלחי תפוז ובמקרים מסוימים בהם קיימת דחייה חזקה למים, מומלץ לשתות במנות קטנות עם קשית.

מתי לשתות?

חשוב לשתות על פי תוכנית ולא על פי חוש הצמא, ששונה מאשה לאשה ולכן לא תמיד מדוייק ומצביע על מחסור בנוזלים בגוף. חשוב לשלב שתייה במשך היום.  בבוקר בהשכמה, בין הארוחות, ביחד עם הארוחה, אחרי מאמץ כלשהו, וקצת יותר ביום חם.

דרך נוספת להגביר צריכת מים היא נוכחות תמידית של בקבוק DRINKOUT  בבית ובעבודה. מחקרים מראים גם כי הימצאות של בר מים באיזור, מגביר את צריכת הנוזלים ומעודד שתייה.

תקופת ההיריון היא תקופה רגישה ומשמעותית לבריאות האם והעובר. מעבר לחשיבות אורח חיים בריא, הכולל תזונה בריאה, פעילות גופנית ורוגע, יש לתת תשומת לב לשתייה מספקת. שתייה מספקת תבטיח עלייה תקינה במשקל של האם לצורך הגדלת נפח הדם, מי שפיר והתפתחות תקינה של השיליה, תמנע עצירות ודלקות בדרכי השתן ותתרום להיריון תקין לכל אורכו. מומלץ לשתות כ- 3 ליטר ביום(2.3 ליטר מנוזלים, 0.7 ליטר ממים המצויים במזון), בעיקר מים ולהימנע משתייה ממותקת, צריכת אלכוהול, צריכת יתר של קפאין ותה צמחים.

בהריון- גם מים הם חלק מתזונה המיטיבה עם האם והעובר! העבירי את התקופה הרגישה והמתרכבת עם מים טעימים, נקיים וזמינים מבר המים תמי4 והגיעי ללידה בריאה, חזקה ומרוממת!

היכנסי למחשבון המים וגלי כמה כוסות מים כדאי לך לשתות ביום. הקליקי למעבר למחשבון המים

 

לרכישה