דילוג לתוכן העיקרי

חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון
הסוד נחשף: 7 דרכים שיגרמו לכם לרצות להיכנס לכושר כך תהפכו את הדיאטה שלכם להצלחה מסחררת 10 טיפים לאורח חיים בריא בלי סוכר: תוספות טבעיות למשקאות חמים כך נלחמים בעולם במשקאות ממותקים למה כדאי לכם לשתות מים לפני השינה? לא תאמינו כמה סוכר יש בשתייה שלכם כמה צריך לשתות כשמתאמנים? הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב ההשפעות של שתיית מים על העור לא תאמינו כמה קלוריות יש במה שאתם שותים אחת ולתמיד: האם זה לא בריא לשתות בזמן האוכל? לא רק נזקי השמש: כל מה שאתם צריכים לדעת על אמצעי הזהירות בים לכבוד השנה החדשה: הרגלים שנרצה להיפטר מהם והרגלים חדשים שכדאי לנו לאמץ איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם? כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הדיאטה פילאטיס מזרן או מכשירים? כל הטיפים להליכה נכונה ובריאה אורח חיים בריא לילדים: איך מתחילים? 5 טיפים לשמירה על המשקל בחג החנוכה מה הקשר בין שתיית מים לאורח חיים בריא? לקראת החזרה ללימודים: 6 טיפים לתזונה נכונה בבית הספר כך תימנעו ממשקל עודף בחג 6 יתרונות לשתיית מים עם לימון 5 שייקים בריאים וקלים להכנה מדריך: כך תשמרו על הבריאות במהלך החורף הטיפים שאתם חייבים לקרוא לפני שאתם מתחילים לרוץ 8 טיפים לשמירה על המשקל בתקופת החגים פעילויות הספורט שיעשו לכם את הקיץ איך שומרים על העור מפני השמש? קבלו 5 טיפים חכמים בשמש - כך תהנו ותשמרו על עצמכם בעונה האהובה ביותר על הישראלים 5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים? איך מקפידים על תזונת הילדים בבית הספר? החוק היבש: איך לטפל ולמנוע התייבשות בקרב ילדים? רוצים שינוי: למה ואיך לעבור ממשקאות ממותקים למים? זהירות, מתוק לפניך: הסכנות בשתיית משקאות ממותקים הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם החורף מגיע: כיצד שתיית מים יכולה לסייע לנו להתמודד עם התקררויות? אז מה אם קר: למה דווקא בחורף חשוב לשתות מים? מה הזמן הכי טוב לשתות מים? מה קורה בגוף כששותים רק מים? חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון חשיבות שתייה לאחר הלידה: לאשה המיניקה וליילוד הקשר בין שתיית מים לתזונה בריאה בקרב ילדים מה מסתתר במשקאות שלכם? צפו
בריאות
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 28/06/2019

חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון

תקופת ההיריון היא תקופה מרגשת ומשמעותית עבור האשה ההרה. תקופה זאת מהווה הזדמנות עבורה לאמץ אורח חיים בריא על מנת להבטיח את בריאותה ואת בריאות עוברה. שינוי זה מלווה בתשומת לב רבה של האשה לגבי ההמלצות התזונתיות החשובות בהיריון אולם פעמים רבות קיימת הזנחה

מאמר מאת: רותי אליאב-לטר דיאטנית קלינית MSc ומידענית רפואית

מדוע חשוב לספק נוזלים לגוף בתקופת ההיריון?

  1. עלייה במשקל

    : במהלך תקופת ההריון, בעיקר בשני השלישים האחרונים, עולה כמות הנוזלים בגוף האישה באופן משמעותי עקב:

  2. עליה בנפח הדם של האשה

    : כדי ליצור מחסן דם במקרה של דימום ולאפשר הובלת חומרי הזנה לעובר (אם לפני ההיריון היה לה 3 ליטר דם, בהיריון הכמות יכולה לעלות ל 4-5 ליטר דם).

  3. הצטברות מי שפיר

    : רלוונטי במיוחד לשליש השלישי והאחרון של ההיריון. מי שפיר הינם נוזל בהיר, צהבהב המקיף את העובר ומשמש כמקור להזנה ומחסן מים לעובר ומהווה את הסביבה בה הוא מתפתח. בנוסף, משמשים המים כחומת הגנה המגינה על העובר מפני זעזועים מכניים, שינויי טמפרטורה, ומבודדים אותו מזיהומים חיידקיים. הם מאפשרים את תנועתו החופשית של העובר בחלל הבטן ומסייעים להתפתחות הריאות שלו.

  4. התפתחות השליה

    : זהו האתר העיקרי לאספקת מים ומזון לעובר. מים חיוניים להתפתחות תקינה של השליה

  5.  השלמת נוזלים עקב הקאות:

    קרוב ל-40% מהנשים ההרות חוות הקאות במיוחד בשליש הראשון של ההיריון. הקאות מגבירות את איבודי המים, מצב המצריך השלמות נוזלים לשמירה על איזון טוב של נוזלים בגוף ולמניעת התייבשות שמסכנת גם את העובר.

השלמת נוזלים עקב הקאות

  1. הכנה להנקה

    : מים תורמים להגברת ייצור חלב אם.

  2. מניעת התייבשות

    : והפחתת הסיכון לצירים מוקדמים.

במחקרים נמצא כי לשתיית מים  יש השפעה בריאותית על המצבים הבאים במהלך ההיריון:

  • מניעת עצירות

    : בהיריון קיימת הפרשה גבוהה של הורמונים, כמו פרוגסטרון, וירידה בפעילות הגופנית של האשה, המשפיעים על תנועתיות המעי וכתוצאה גורמים לעצירות. העצירות אופינית לכשליש מהנשים ההרות , ובמיוחד בשבועות הראשונים להיריון.

  • מניעת דלקות בדרכי השתן

    : כ - 3% מהנשים ההרות מאושפזות עקב דלקות בדרכי השתן. במחקר נמצא כי שתייה מספקת עשויה למנוע היצמדות של חיידקים לדופן שלפוחית השתן.

 

כמה צריך לשתות בזמן היריון?

על מנת להשלים את איבוד הנוזלים בהיריון . אישה הרה צריכה לצרוך בנוסף לכמות היומית המומלצת לאישה תוספת יומית של כוס וחצי מים (300 סמ"ק). בהיריון תאומים התוספת המומלצת כפולה. בסך הכל כמות המים המומלצת בהיריון היא 3 ליטר:  2.3 ליטר באמצעות שתיית נוזלים פלוס 0.7 ליטר שיגיעו מהמזון (מים המצויים בירקות, פירות, מרקים, מוצרי חלב ועוד).

כמה מים צריך לשתות בהיריון? | חשיבות המים בהיריון

מה מומלץ לשתות בהיריון?

הנוזל המומלץ ביותר הוא מים. מים הם משקה טהור, נקי, שאינו מכיל מרכיבים שאינם טבעיים כמו חומרי טעם וריח, חומרים משמרים, צבעי מאכל, ואינם מכילים קלוריות.

אולם, מאחר ונשים רבות, ובמיוחד בתקופת ההיריון, מתקשות להתרגל לטעמו התפל של המים, אפשר ומומלץ לשלב משקאות נוספים על בסיס מים, כדי למנוע התייבשות. לדוגמא, מים קרים (משפרים את טעם המים), מים שהושרו בהם פיסות ירק או פרי כמו לימון, עלה נענע, לימונית פלחי תפוז ובמקרים מסוימים בהם קיימת דחייה חזקה למים, מומלץ לשתות במנות קטנות עם קשית.

מתי לשתות?

חשוב לשתות על פי תוכנית ולא על פי חוש הצמא, ששונה מאשה לאשה ולכן לא תמיד מדוייק ומצביע על מחסור בנוזלים בגוף. חשוב לשלב שתייה במשך היום.  בבוקר בהשכמה, בין הארוחות, ביחד עם הארוחה, אחרי מאמץ כלשהו, וקצת יותר ביום חם.

דרך נוספת להגביר צריכת מים היא נוכחות תמידית של בקבוק DRINKOUT  בבית ובעבודה. מחקרים מראים גם כי הימצאות של בר מים באיזור, מגביר את צריכת הנוזלים ומעודד שתייה.

תקופת ההיריון היא תקופה רגישה ומשמעותית לבריאות האם והעובר. מעבר לחשיבות אורח חיים בריא, הכולל תזונה בריאה, פעילות גופנית ורוגע, יש לתת תשומת לב לשתייה מספקת. שתייה מספקת תבטיח עלייה תקינה במשקל של האם לצורך הגדלת נפח הדם, מי שפיר והתפתחות תקינה של השיליה, תמנע עצירות ודלקות בדרכי השתן ותתרום להיריון תקין לכל אורכו. מומלץ לשתות כ- 3 ליטר ביום(2.3 ליטר מנוזלים, 0.7 ליטר ממים המצויים במזון), בעיקר מים ולהימנע משתייה ממותקת, צריכת אלכוהול, צריכת יתר של קפאין ותה צמחים.

בהריון- גם מים הם חלק מתזונה המיטיבה עם האם והעובר! העבירי את התקופה הרגישה והמתרכבת עם מים טעימים, נקיים וזמינים מבר המים תמי4 והגיעי ללידה בריאה, חזקה ומרוממת!

היכנסי למחשבון המים וגלי כמה כוסות מים כדאי לך לשתות ביום. הקליקי למעבר למחשבון המים

 

לרכישה