דילוג לתוכן העיקרי

איך זוכרים לשתות מים בקיץ?
מה הקשר בין שתיית מים לאורח חיים בריא? מה מסתתר במשקאות שלכם? צפו הקשר בין שתיית מים לתזונה בריאה בקרב ילדים הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם זהירות, מתוק לפניך: הסכנות בשתיית משקאות ממותקים רוצים שינוי: למה ואיך לעבור ממשקאות ממותקים למים? החוק היבש: איך לטפל ולמנוע התייבשות בקרב ילדים? איך מקפידים על תזונת הילדים בבית הספר? אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים? 5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים חכמים בשמש - כך תהנו ותשמרו על עצמכם בעונה האהובה ביותר על הישראלים איך שומרים על העור מפני השמש? קבלו 5 טיפים פעילויות הספורט שיעשו לכם את הקיץ 8 טיפים לשמירה על המשקל בתקופת החגים הטיפים שאתם חייבים לקרוא לפני שאתם מתחילים לרוץ מדריך: כך תשמרו על הבריאות במהלך החורף 5 שייקים בריאים וקלים להכנה 6 יתרונות לשתיית מים עם לימון כך תימנעו ממשקל עודף בחג לקראת החזרה ללימודים: 6 טיפים לתזונה נכונה בבית הספר 5 טיפים לשמירה על המשקל בחג החנוכה אורח חיים בריא לילדים: איך מתחילים? הסוד נחשף: 7 דרכים שיגרמו לכם לרצות להיכנס לכושר כך תהפכו את הדיאטה שלכם להצלחה מסחררת כל הטיפים להליכה נכונה ובריאה פילאטיס מזרן או מכשירים? 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הדיאטה כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם? לכבוד השנה החדשה: הרגלים שנרצה להיפטר מהם והרגלים חדשים שכדאי לנו לאמץ לא רק נזקי השמש: כל מה שאתם צריכים לדעת על אמצעי הזהירות בים אחת ולתמיד: האם זה לא בריא לשתות בזמן האוכל? חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון מה קורה בגוף כששותים רק מים? מה הזמן הכי טוב לשתות מים? אז מה אם קר: למה דווקא בחורף חשוב לשתות מים? החורף מגיע: כיצד שתיית מים יכולה לסייע לנו להתמודד עם התקררויות? לא תאמינו כמה קלוריות יש במה שאתם שותים ההשפעות של שתיית מים על העור הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב חשיבות שתייה לאחר הלידה: לאשה המיניקה וליילוד כמה צריך לשתות כשמתאמנים? לא תאמינו כמה סוכר יש בשתייה שלכם למה כדאי לכם לשתות מים לפני השינה? כך נלחמים בעולם במשקאות ממותקים בלי סוכר: תוספות טבעיות למשקאות חמים 10 טיפים לאורח חיים בריא איך זוכרים לשתות מים בקיץ?
בריאות
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 13/09/2020

איך זוכרים לשתות מים בקיץ?

הקיץ כבר כאן. הטמפרטורות מטפסות, ואנחנו מתאימים את עצמנו אליהן:

יושבים בסמוך למזגן, לובשים בגדים מאווררים, מלקקים ארטיקים ואוכלים אבטיח. אבל דווקא בגלל שאנחנו מתאימים את עצמנו לקיץ אנחנו עלולים לשכוח את הדבר הכי חשוב להתמודדות עם החום שמגיע בתקופה הזו- לשתות הרבה מים.

 

 

ללא שתייה מרובה אנחנו מאבדים ריכוז ומתחילים להרגיש עייפים - וזה הרגע להבין שהגוף מסמן לנו שאנחנו בסכנת התייבשות. אם נתעלם מהסימנים האלה, השלב הבא יכול להיות גרוע יותר. אנחנו עלולים לסבול מכאבי ראש ואפילו בחילה. חבל להגיע למצב כזה שגם הופך את היום שלנו לממש לא נעים, וכמובן גם לא סימפטי מבחינה רפואית.

אנחנו שוכחים לשתות כי אנחנו כל היום עסוקים וטרודים, ולפעמים המוח לא משדר לנו בזמן שאנחנו צמאים.

חשוב להיות ערים לצמא ולעצור אותו לפני שמופיעים סימנים מדאיגים. התירוצים לא ממש מעניינים את הגוף שלנו, ולכן חשוב לזכור לשתות. שתיית מים בכמות הנכונה תורמת לבריאות שלנו במגוון רחב של היבטים: היא גורמת לנו להרגיש טוב יותר ומפחיתה כאבי ראש, היא משפרת את תפקוד השרירים שלנו ולכן תורמת לכושר שלנו.

היא גם מסייעת לנו במניעת מחלות כמו עצירות, אבנים בכליות, צרבת, שלשולים ועוד. לכן חשוב מאוד להיות מודעים לערך של שתיית מים, ולאמץ סדר עדיפויות בו שתיית מים נמצאת במקום גבוה. בוודאי במדינה כמו ישראל, בה הטמפרטורה גבוהה בחודשי הקיץ, יש חשיבות גדולה לשתיית מים כדי לשמור על תפקוד טוב של גופנו.

 

יש הרבה דרכים לעשות את זה: לכוון לעצמנו בפלאפון תזכורת לשתות, לבקש מאחרים להזכיר לנו, אבל למה לעבוד קשה כשיש פתרון הרבה יותר פשוט? כשיש תמי4 בבית, הוא נמצא מול העיניים שלנו ומזכיר לנו כל הזמן לשתות. יוצאים מהבית? מלאו בקבוק רב פעמי מהתמי4 וקחו אותו איתכם לכל מקום, ככה תשתו יותר מים, גם מחוץ לבית.  

חשיבות המים בחיינו

חשיבות המים בחיינו

למים יש השפעה עצומה על האופן בו הגוף שלנו מתפקד. השתייה של המים חיונית לטווח הקצר והארוך, והבריאות שלנו תלויה בהם. למעשה, רוב מוחלט מהמים הנכנסים אל גופנו הם כתוצאה משתייה (80%) כשהיתרה מתקבלת ממים הנמצאים בתוך המזון.

הרבה גורמים משפיעים על דרישת הגוף שלנו למים: גיל, מין, רמת פעילות, תנאים סביבתיים ועוד. לכן קשה מאוד לחשב במדויק כמה אנחנו צריכים לשתות, ולכן חשוב להקפיד בשתייה.

מתי נכון לשתות?  בגלל הקושי לחשב את שתיית המים הנדרשת, הכי טוב זה לפזר את מועדי שתיית המים על פני היום כולו. כך מבטיחים שהגוף ינצל את המים ביעילות. ההמלצה הטובה ביותר היא לשתות  1-2 כוסות של מים מספר פעמים ביום. הסיבה היא שכך קל לגוף להתמודד עם כמות הנוזלים שנכנסת לגוף.

זאת בניגוד לשתייה מרובה בבת אחת שיוצרת שינוי דרמטי בנפח הדם, והכליות במצב כזה מפרישות את רוב המים במהירות, בלי שהגוף ניצל את המים לצרכיו.

לרכישה