דילוג לתוכן העיקרי

אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים?
הסוד נחשף: 7 דרכים שיגרמו לכם לרצות להיכנס לכושר כך תהפכו את הדיאטה שלכם להצלחה מסחררת 10 טיפים לאורח חיים בריא בלי סוכר: תוספות טבעיות למשקאות חמים כך נלחמים בעולם במשקאות ממותקים למה כדאי לכם לשתות מים לפני השינה? לא תאמינו כמה סוכר יש בשתייה שלכם כמה צריך לשתות כשמתאמנים? הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב ההשפעות של שתיית מים על העור לא תאמינו כמה קלוריות יש במה שאתם שותים אחת ולתמיד: האם זה לא בריא לשתות בזמן האוכל? לא רק נזקי השמש: כל מה שאתם צריכים לדעת על אמצעי הזהירות בים לכבוד השנה החדשה: הרגלים שנרצה להיפטר מהם והרגלים חדשים שכדאי לנו לאמץ איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם? כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הדיאטה פילאטיס מזרן או מכשירים? כל הטיפים להליכה נכונה ובריאה אורח חיים בריא לילדים: איך מתחילים? 5 טיפים לשמירה על המשקל בחג החנוכה מה הקשר בין שתיית מים לאורח חיים בריא? לקראת החזרה ללימודים: 6 טיפים לתזונה נכונה בבית הספר כך תימנעו ממשקל עודף בחג 6 יתרונות לשתיית מים עם לימון 5 שייקים בריאים וקלים להכנה מדריך: כך תשמרו על הבריאות במהלך החורף הטיפים שאתם חייבים לקרוא לפני שאתם מתחילים לרוץ 8 טיפים לשמירה על המשקל בתקופת החגים פעילויות הספורט שיעשו לכם את הקיץ איך שומרים על העור מפני השמש? קבלו 5 טיפים חכמים בשמש - כך תהנו ותשמרו על עצמכם בעונה האהובה ביותר על הישראלים 5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים? איך מקפידים על תזונת הילדים בבית הספר? החוק היבש: איך לטפל ולמנוע התייבשות בקרב ילדים? רוצים שינוי: למה ואיך לעבור ממשקאות ממותקים למים? זהירות, מתוק לפניך: הסכנות בשתיית משקאות ממותקים הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם החורף מגיע: כיצד שתיית מים יכולה לסייע לנו להתמודד עם התקררויות? אז מה אם קר: למה דווקא בחורף חשוב לשתות מים? מה הזמן הכי טוב לשתות מים? מה קורה בגוף כששותים רק מים? חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון חשיבות שתייה לאחר הלידה: לאשה המיניקה וליילוד הקשר בין שתיית מים לתזונה בריאה בקרב ילדים מה מסתתר במשקאות שלכם? צפו
בריאות
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 05/01/2017

אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים?

תלונות על כאבי ראש הן מהנפוצות ביותר בקרב ילדים. הגורמים לכך רבים וגם הפתרונות, אבל שתיית מים היא הדרך הפשוטה ביותר למנוע מהקטנטנים שלנו את התופעה – וגם להקדים תרופה למכה

כמה פעמים יצא לכם לשמוע את המשפט הזה מהילדים שלכם? כנראה שלא מעט. מדובר באחת התלונות הנפוצות ביותר אצל ילדים, ובעוד שאצל מרביתם מדובר באירועים בודדים לאורך הילדות - אצל אחרים כאבי הראש מגיעים בתדירות גבוהה מאוד, ואפילו משבשים את חיי היומיום שלהם.

 

אותנו ההורים זה תמיד מלחיץ, אפילו כשמדובר באירוע חד-פעמי, אבל לרוב אין סיבה לרוץ לרופא הילדים ולבקש בדיקות הדמיה. אם לא מדובר במיגרנה – שכוללת לרוב גם כאבי בטן, הקאות, חיוורון ועוד – סביר להניח שמדובר בבעיה פשוטה למדי שמקורה לרוב בהתייבשות (או כמעט-התייבשות) הגורמת להתכווצות כלי הדם במוח.

אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים?

אז מהן הסיבות העיקריות לכאבי ראש אצל ילדים? במקרים שאינם קשורים בבעיות רפואיות (סינוסיטיס, מתח בשרירים, דיכאון, יתר לחץ דם ועוד), הבעיה היא לרוב סביבתית, הנובעת מאורח החיים של הילד. כאבי הראש יכולים להיגרם כתוצאה מפרקי זמן ארוכים ללא אכילה (בייחוד של ארוחת בוקר), הפסקה בצריכת קפאין ושוקולד עקב "התמכרות", לחץ נפשי, הפרעות שינה ואפילו עצירות. גם צפייה ממושכת בטלוויזיה, היעדר פעילות גופנית, שינויים במזג האוויר ואף לעיסת מסטיק מוגזמת יכולים להוביל לכאבי ראש.

אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים?

הפתרונות למקרים של כאבי ראש הם רבים ומגוונים, אבל על כולם להתחיל מאותה הנקודה: אם הילדים שלנו מתלוננים על כאבי ראש, הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא לתת להם לשתות שתי כוסות מים. במקרים רבים החזרה של נוזלים לגוף צפויה לעשות את העבודה, אבל אם הכאבים נמשכים או חוזרים על עצמם לאורך זמן אפשר גם לבחון מחדש את הרגלי האכילה של הילד, להקפיד על שעות שינה רבות (לפחות תשע שעות שינה בכל לילה), לדאוג לאווירה נעימה ובמידת הצורך לפנות לטיפול רגשי.

אפשר ורצוי לדאוג שהילדים יעשו פעילות גופנית, ימנעו מצריכה מופרזת של קפאין, משקאות אנרגיה ושוקולד. אם הכאבים נמשכים לאורך זמן, אפשר גם לנהל "יומן כאב ראש" ולבצע רישום של מקרי הכאב ושל שגרת היום של הילד. אם כל הדברים הללו לא מסייעים, יש פנות לרופא ילדים ולהיוועץ עמו.

איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים?

במקביל לכל הטיפולים הללו, חשוב להקפיד שהילדים שלנו שותים – והרבה. חשוב לוודא שהם מקפידים לשתות במהלך היום בבית-הספר, גם כשאינם מרגישים צמא, ושתמיד יהיו בקרבתם מים זמינים, בבית ומחוצה לו. על פי סקר שערכה שטראוס מים, מעל 80% מההורים טוענים כי הם מקפידים שילדיהם ישתו כמות מינימלית ביום, ו-98% מאמינים כי שתייה מרובה של מים חשובה לבריאות.

הרגלים קבועים של שתיית מים והנגשת מקור מים זמין ונוח לילדכם, לאורך כל היום, יפחיתו משמעותית את הסכנה להתייבשות בקרב ילדיכם וידאגו שגם להם – וגם לכם – יהיו הרבה פחות כאבי ראש. על פי סקר הגל החדש, 81% מהמשפחות שיש להן בר מים תמי4 בבית מעידות שהן שותות יותר מים. אז למה אתם מחכים? לחיים!

לרכישה