דילוג לתוכן העיקרי

אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים?
מה הקשר בין שתיית מים לאורח חיים בריא? מה מסתתר במשקאות שלכם? צפו הקשר בין שתיית מים לתזונה בריאה בקרב ילדים הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם זהירות, מתוק לפניך: הסכנות בשתיית משקאות ממותקים רוצים שינוי: למה ואיך לעבור ממשקאות ממותקים למים? החוק היבש: איך לטפל ולמנוע התייבשות בקרב ילדים? איך מקפידים על תזונת הילדים בבית הספר? אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים? 5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים חכמים בשמש - כך תהנו ותשמרו על עצמכם בעונה האהובה ביותר על הישראלים איך שומרים על העור מפני השמש? קבלו 5 טיפים פעילויות הספורט שיעשו לכם את הקיץ 8 טיפים לשמירה על המשקל בתקופת החגים הטיפים שאתם חייבים לקרוא לפני שאתם מתחילים לרוץ מדריך: כך תשמרו על הבריאות במהלך החורף 5 שייקים בריאים וקלים להכנה 6 יתרונות לשתיית מים עם לימון כך תימנעו ממשקל עודף בחג לקראת החזרה ללימודים: 6 טיפים לתזונה נכונה בבית הספר 5 טיפים לשמירה על המשקל בחג החנוכה אורח חיים בריא לילדים: איך מתחילים? הסוד נחשף: 7 דרכים שיגרמו לכם לרצות להיכנס לכושר כך תהפכו את הדיאטה שלכם להצלחה מסחררת כל הטיפים להליכה נכונה ובריאה פילאטיס מזרן או מכשירים? 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הדיאטה כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם? לכבוד השנה החדשה: הרגלים שנרצה להיפטר מהם והרגלים חדשים שכדאי לנו לאמץ לא רק נזקי השמש: כל מה שאתם צריכים לדעת על אמצעי הזהירות בים אחת ולתמיד: האם זה לא בריא לשתות בזמן האוכל? חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון מה קורה בגוף כששותים רק מים? מה הזמן הכי טוב לשתות מים? אז מה אם קר: למה דווקא בחורף חשוב לשתות מים? החורף מגיע: כיצד שתיית מים יכולה לסייע לנו להתמודד עם התקררויות? לא תאמינו כמה קלוריות יש במה שאתם שותים ההשפעות של שתיית מים על העור הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב חשיבות שתייה לאחר הלידה: לאשה המיניקה וליילוד כמה צריך לשתות כשמתאמנים? לא תאמינו כמה סוכר יש בשתייה שלכם למה כדאי לכם לשתות מים לפני השינה? כך נלחמים בעולם במשקאות ממותקים בלי סוכר: תוספות טבעיות למשקאות חמים 10 טיפים לאורח חיים בריא איך זוכרים לשתות מים בקיץ?
בריאות
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 05/01/2017

אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים?

תלונות על כאבי ראש הן מהנפוצות ביותר בקרב ילדים. הגורמים לכך רבים וגם הפתרונות, אבל שתיית מים היא הדרך הפשוטה ביותר למנוע מהקטנטנים שלנו את התופעה – וגם להקדים תרופה למכה

כמה פעמים יצא לכם לשמוע את המשפט הזה מהילדים שלכם? כנראה שלא מעט. מדובר באחת התלונות הנפוצות ביותר אצל ילדים, ובעוד שאצל מרביתם מדובר באירועים בודדים לאורך הילדות - אצל אחרים כאבי הראש מגיעים בתדירות גבוהה מאוד, ואפילו משבשים את חיי היומיום שלהם.

 

אותנו ההורים זה תמיד מלחיץ, אפילו כשמדובר באירוע חד-פעמי, אבל לרוב אין סיבה לרוץ לרופא הילדים ולבקש בדיקות הדמיה. אם לא מדובר במיגרנה – שכוללת לרוב גם כאבי בטן, הקאות, חיוורון ועוד – סביר להניח שמדובר בבעיה פשוטה למדי שמקורה לרוב בהתייבשות (או כמעט-התייבשות) הגורמת להתכווצות כלי הדם במוח.

אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים?

אז מהן הסיבות העיקריות לכאבי ראש אצל ילדים? במקרים שאינם קשורים בבעיות רפואיות (סינוסיטיס, מתח בשרירים, דיכאון, יתר לחץ דם ועוד), הבעיה היא לרוב סביבתית, הנובעת מאורח החיים של הילד. כאבי הראש יכולים להיגרם כתוצאה מפרקי זמן ארוכים ללא אכילה (בייחוד של ארוחת בוקר), הפסקה בצריכת קפאין ושוקולד עקב "התמכרות", לחץ נפשי, הפרעות שינה ואפילו עצירות. גם צפייה ממושכת בטלוויזיה, היעדר פעילות גופנית, שינויים במזג האוויר ואף לעיסת מסטיק מוגזמת יכולים להוביל לכאבי ראש.

אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים?

הפתרונות למקרים של כאבי ראש הם רבים ומגוונים, אבל על כולם להתחיל מאותה הנקודה: אם הילדים שלנו מתלוננים על כאבי ראש, הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא לתת להם לשתות שתי כוסות מים. במקרים רבים החזרה של נוזלים לגוף צפויה לעשות את העבודה, אבל אם הכאבים נמשכים או חוזרים על עצמם לאורך זמן אפשר גם לבחון מחדש את הרגלי האכילה של הילד, להקפיד על שעות שינה רבות (לפחות תשע שעות שינה בכל לילה), לדאוג לאווירה נעימה ובמידת הצורך לפנות לטיפול רגשי.

אפשר ורצוי לדאוג שהילדים יעשו פעילות גופנית, ימנעו מצריכה מופרזת של קפאין, משקאות אנרגיה ושוקולד. אם הכאבים נמשכים לאורך זמן, אפשר גם לנהל "יומן כאב ראש" ולבצע רישום של מקרי הכאב ושל שגרת היום של הילד. אם כל הדברים הללו לא מסייעים, יש פנות לרופא ילדים ולהיוועץ עמו.

איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים?

במקביל לכל הטיפולים הללו, חשוב להקפיד שהילדים שלנו שותים – והרבה. חשוב לוודא שהם מקפידים לשתות במהלך היום בבית-הספר, גם כשאינם מרגישים צמא, ושתמיד יהיו בקרבתם מים זמינים, בבית ומחוצה לו. על פי סקר שערכה שטראוס מים, מעל 80% מההורים טוענים כי הם מקפידים שילדיהם ישתו כמות מינימלית ביום, ו-98% מאמינים כי שתייה מרובה של מים חשובה לבריאות.

הרגלים קבועים של שתיית מים והנגשת מקור מים זמין ונוח לילדכם, לאורך כל היום, יפחיתו משמעותית את הסכנה להתייבשות בקרב ילדיכם וידאגו שגם להם – וגם לכם – יהיו הרבה פחות כאבי ראש. על פי סקר הגל החדש, 81% מהמשפחות שיש להן בר מים תמי4 בבית מעידות שהן שותות יותר מים. אז למה אתם מחכים? לחיים!

לרכישה