דילוג לתוכן העיקרי

כמה צריך לשתות כשמתאמנים?
הסוד נחשף: 7 דרכים שיגרמו לכם לרצות להיכנס לכושר כך תהפכו את הדיאטה שלכם להצלחה מסחררת 10 טיפים לאורח חיים בריא בלי סוכר: תוספות טבעיות למשקאות חמים כך נלחמים בעולם במשקאות ממותקים למה כדאי לכם לשתות מים לפני השינה? לא תאמינו כמה סוכר יש בשתייה שלכם כמה צריך לשתות כשמתאמנים? הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב ההשפעות של שתיית מים על העור לא תאמינו כמה קלוריות יש במה שאתם שותים אחת ולתמיד: האם זה לא בריא לשתות בזמן האוכל? לא רק נזקי השמש: כל מה שאתם צריכים לדעת על אמצעי הזהירות בים לכבוד השנה החדשה: הרגלים שנרצה להיפטר מהם והרגלים חדשים שכדאי לנו לאמץ איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם? כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הדיאטה פילאטיס מזרן או מכשירים? כל הטיפים להליכה נכונה ובריאה אורח חיים בריא לילדים: איך מתחילים? 5 טיפים לשמירה על המשקל בחג החנוכה מה הקשר בין שתיית מים לאורח חיים בריא? לקראת החזרה ללימודים: 6 טיפים לתזונה נכונה בבית הספר כך תימנעו ממשקל עודף בחג 6 יתרונות לשתיית מים עם לימון 5 שייקים בריאים וקלים להכנה מדריך: כך תשמרו על הבריאות במהלך החורף הטיפים שאתם חייבים לקרוא לפני שאתם מתחילים לרוץ 8 טיפים לשמירה על המשקל בתקופת החגים פעילויות הספורט שיעשו לכם את הקיץ איך שומרים על העור מפני השמש? קבלו 5 טיפים חכמים בשמש - כך תהנו ותשמרו על עצמכם בעונה האהובה ביותר על הישראלים 5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים? איך מקפידים על תזונת הילדים בבית הספר? החוק היבש: איך לטפל ולמנוע התייבשות בקרב ילדים? רוצים שינוי: למה ואיך לעבור ממשקאות ממותקים למים? זהירות, מתוק לפניך: הסכנות בשתיית משקאות ממותקים הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם החורף מגיע: כיצד שתיית מים יכולה לסייע לנו להתמודד עם התקררויות? אז מה אם קר: למה דווקא בחורף חשוב לשתות מים? מה הזמן הכי טוב לשתות מים? מה קורה בגוף כששותים רק מים? חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון חשיבות שתייה לאחר הלידה: לאשה המיניקה וליילוד הקשר בין שתיית מים לתזונה בריאה בקרב ילדים מה מסתתר במשקאות שלכם? צפו
בריאות
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 24/12/2018

כמה צריך לשתות כשמתאמנים?

להזין את הגוף שלנו במים זה חשוב תמיד, ובמיוחד בזמן אימון כשהוא מאבד הרבה נוזלים דרך הזיעה. אבל כמה לשתות בזמן שמתאמנים? והאם זה תלוי בגיל, מין, סוג האימון או ומשקל? כל התשובות בפנים

סוגיית שתיית המים לפני, במהלך ואחרי אימוני ספורט מעסיקה כמעט את כל מי שמתאמן ולא תמיד מסתכמת בתשובה חד משמעית. אז ישבנו לשיחה עם חגי לפלר, ספורטאי ובלוגר בולט בתחום, וחזרנו עם הרבה מסקנות:

 

שתיית מים במהלך אימון גופני (לרבות הזמן שלפני ואחרי) מונעת מהגוף להתבייש. מתאמנים שלא יקפידו על שתיית מים לפני, במהלך ואחרי האימון עשויים לסבול מעייפות, רמת ביצועים נמוכה ואפילו קשיים בקואורדינציה. אבל מעבר לכך, התייבשות עשויה לפגוע גם במערכות פנימיות של הגוף ובתפקודן, למשל: נפח פעימות הלב קטן וכך גם תפוקת הלב, הנשימה מתקצרת, הדם נעשה צמיגי יותר ועוד.

אז כמה מים שותים?

הכמויות הכלליות המומלצות למתאמנים ולעוסקים בספורט הן:

  • חצי ליטר-ליטר כשעתיים-שלוש לפני האימון.
  • רבע ליטר בזמן החימום או חצי שעה לפני האימון.
  • רבע ליטר כל 10-20 דק׳ במהלך האימון!

כן, מדובר בהרבה מאוד מים! ואנשים שנוטים להזיע הרבה או אנשים עם מסת גוף גבוהה זקוקים אפילו לכמויות גדולות יותר. אבל מה לגבי להבדלים בין נשים וגברים, ולהשפעת משתנים כמו רמת הקושי של האימון, משקל וגובה? בכדי להתמודד עם השאלות האלו, תוכלו לעקוב אחר הטבלה הבאה שמתאימה למתאמנים בגיל ממוצע הנע בין 25-30:


[table id=2 responsive=flip responsive_breakpoint=all/]

כמה צריך לשתות כשמתאמנים?

לא רק בגילאים האלה

על אף ההתמקדות בחתך הגילאים המסוים הזה, אל לנו להתבלבל ולחשוב כי רק צעירים מתאמנים וכי רק עליהם חלה החובה לשתות מספיק מים לפני, במהלך ואחרי האימון. למעשה, כל אוכלוסיית המתאמנים חייבת לצרוך מספיק מים בכדי ליהנות מאימון בריא ויעיל, וממש לא להסתמך על תחושת צמא אשר בזמן פעילות בדר״כ מדוכאת. אם אתם מחפשים כלל אצבע אשר יעזור לכם עם כמויות המים, תוכלו לעקוב אחר טבלה כללית זו:


[table id=4 responsive=flip responsive_breakpoint=all/]

לסיכום, אין ספק כי בשביל לשמור על שגרת אימונים בריאה אנחנו חייבים לשמור על שגרת שתיית מים בריאה! עם ברי המים תמי4 בבית, תוכלו להגיע לאימון כשאתם מצויידים בכמות מים מספקת ומחושבת וליהנות ממים צלולים וטעימים לפני, במהלך ואחרי האימון.

רוצים לדעת כמה כוסות מים כדאי לכם לשתות ביום? היכנסו למחשבון המים שלנו, הזינו מין, גיל וכמה פעילות גופנית אתם עושים ביום, וקבלו את הכמות המומלצת. הקליקו למעבר למחשבון המים

לרכישה