דילוג לתוכן העיקרי

כמה צריך לשתות כשמתאמנים?
מה הקשר בין שתיית מים לאורח חיים בריא? מה מסתתר במשקאות שלכם? צפו הקשר בין שתיית מים לתזונה בריאה בקרב ילדים הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם זהירות, מתוק לפניך: הסכנות בשתיית משקאות ממותקים רוצים שינוי: למה ואיך לעבור ממשקאות ממותקים למים? החוק היבש: איך לטפל ולמנוע התייבשות בקרב ילדים? איך מקפידים על תזונת הילדים בבית הספר? אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים? 5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים חכמים בשמש - כך תהנו ותשמרו על עצמכם בעונה האהובה ביותר על הישראלים איך שומרים על העור מפני השמש? קבלו 5 טיפים פעילויות הספורט שיעשו לכם את הקיץ 8 טיפים לשמירה על המשקל בתקופת החגים הטיפים שאתם חייבים לקרוא לפני שאתם מתחילים לרוץ מדריך: כך תשמרו על הבריאות במהלך החורף 5 שייקים בריאים וקלים להכנה 6 יתרונות לשתיית מים עם לימון כך תימנעו ממשקל עודף בחג לקראת החזרה ללימודים: 6 טיפים לתזונה נכונה בבית הספר 5 טיפים לשמירה על המשקל בחג החנוכה אורח חיים בריא לילדים: איך מתחילים? הסוד נחשף: 7 דרכים שיגרמו לכם לרצות להיכנס לכושר כך תהפכו את הדיאטה שלכם להצלחה מסחררת כל הטיפים להליכה נכונה ובריאה פילאטיס מזרן או מכשירים? 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הדיאטה כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם? לכבוד השנה החדשה: הרגלים שנרצה להיפטר מהם והרגלים חדשים שכדאי לנו לאמץ לא רק נזקי השמש: כל מה שאתם צריכים לדעת על אמצעי הזהירות בים אחת ולתמיד: האם זה לא בריא לשתות בזמן האוכל? חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון מה קורה בגוף כששותים רק מים? מה הזמן הכי טוב לשתות מים? אז מה אם קר: למה דווקא בחורף חשוב לשתות מים? החורף מגיע: כיצד שתיית מים יכולה לסייע לנו להתמודד עם התקררויות? לא תאמינו כמה קלוריות יש במה שאתם שותים ההשפעות של שתיית מים על העור הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב חשיבות שתייה לאחר הלידה: לאשה המיניקה וליילוד כמה צריך לשתות כשמתאמנים? לא תאמינו כמה סוכר יש בשתייה שלכם למה כדאי לכם לשתות מים לפני השינה? כך נלחמים בעולם במשקאות ממותקים בלי סוכר: תוספות טבעיות למשקאות חמים 10 טיפים לאורח חיים בריא איך זוכרים לשתות מים בקיץ?
בריאות
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 24/12/2018

כמה צריך לשתות כשמתאמנים?

להזין את הגוף שלנו במים זה חשוב תמיד, ובמיוחד בזמן אימון כשהוא מאבד הרבה נוזלים דרך הזיעה. אבל כמה לשתות בזמן שמתאמנים? והאם זה תלוי בגיל, מין, סוג האימון או ומשקל? כל התשובות בפנים

סוגיית שתיית המים לפני, במהלך ואחרי אימוני ספורט מעסיקה כמעט את כל מי שמתאמן ולא תמיד מסתכמת בתשובה חד משמעית. אז ישבנו לשיחה עם חגי לפלר, ספורטאי ובלוגר בולט בתחום, וחזרנו עם הרבה מסקנות:

 

שתיית מים במהלך אימון גופני (לרבות הזמן שלפני ואחרי) מונעת מהגוף להתבייש. מתאמנים שלא יקפידו על שתיית מים לפני, במהלך ואחרי האימון עשויים לסבול מעייפות, רמת ביצועים נמוכה ואפילו קשיים בקואורדינציה. אבל מעבר לכך, התייבשות עשויה לפגוע גם במערכות פנימיות של הגוף ובתפקודן, למשל: נפח פעימות הלב קטן וכך גם תפוקת הלב, הנשימה מתקצרת, הדם נעשה צמיגי יותר ועוד.

אז כמה מים שותים?

הכמויות הכלליות המומלצות למתאמנים ולעוסקים בספורט הן:

  • חצי ליטר-ליטר כשעתיים-שלוש לפני האימון.
  • רבע ליטר בזמן החימום או חצי שעה לפני האימון.
  • רבע ליטר כל 10-20 דק׳ במהלך האימון!

כן, מדובר בהרבה מאוד מים! ואנשים שנוטים להזיע הרבה או אנשים עם מסת גוף גבוהה זקוקים אפילו לכמויות גדולות יותר. אבל מה לגבי להבדלים בין נשים וגברים, ולהשפעת משתנים כמו רמת הקושי של האימון, משקל וגובה? בכדי להתמודד עם השאלות האלו, תוכלו לעקוב אחר הטבלה הבאה שמתאימה למתאמנים בגיל ממוצע הנע בין 25-30:


[table id=2 responsive=flip responsive_breakpoint=all/]

כמה צריך לשתות כשמתאמנים?

לא רק בגילאים האלה

על אף ההתמקדות בחתך הגילאים המסוים הזה, אל לנו להתבלבל ולחשוב כי רק צעירים מתאמנים וכי רק עליהם חלה החובה לשתות מספיק מים לפני, במהלך ואחרי האימון. למעשה, כל אוכלוסיית המתאמנים חייבת לצרוך מספיק מים בכדי ליהנות מאימון בריא ויעיל, וממש לא להסתמך על תחושת צמא אשר בזמן פעילות בדר״כ מדוכאת. אם אתם מחפשים כלל אצבע אשר יעזור לכם עם כמויות המים, תוכלו לעקוב אחר טבלה כללית זו:


[table id=4 responsive=flip responsive_breakpoint=all/]

לסיכום, אין ספק כי בשביל לשמור על שגרת אימונים בריאה אנחנו חייבים לשמור על שגרת שתיית מים בריאה! עם ברי המים תמי4 בבית, תוכלו להגיע לאימון כשאתם מצויידים בכמות מים מספקת ומחושבת וליהנות ממים צלולים וטעימים לפני, במהלך ואחרי האימון.

רוצים לדעת כמה כוסות מים כדאי לכם לשתות ביום? היכנסו למחשבון המים שלנו, הזינו מין, גיל וכמה פעילות גופנית אתם עושים ביום, וקבלו את הכמות המומלצת. הקליקו למעבר למחשבון המים

לרכישה