דילוג לתוכן העיקרי

איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם?
הסוד נחשף: 7 דרכים שיגרמו לכם לרצות להיכנס לכושר כך תהפכו את הדיאטה שלכם להצלחה מסחררת 10 טיפים לאורח חיים בריא בלי סוכר: תוספות טבעיות למשקאות חמים כך נלחמים בעולם במשקאות ממותקים למה כדאי לכם לשתות מים לפני השינה? לא תאמינו כמה סוכר יש בשתייה שלכם כמה צריך לשתות כשמתאמנים? הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב ההשפעות של שתיית מים על העור לא תאמינו כמה קלוריות יש במה שאתם שותים אחת ולתמיד: האם זה לא בריא לשתות בזמן האוכל? לא רק נזקי השמש: כל מה שאתם צריכים לדעת על אמצעי הזהירות בים לכבוד השנה החדשה: הרגלים שנרצה להיפטר מהם והרגלים חדשים שכדאי לנו לאמץ איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם? כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הדיאטה פילאטיס מזרן או מכשירים? כל הטיפים להליכה נכונה ובריאה אורח חיים בריא לילדים: איך מתחילים? 5 טיפים לשמירה על המשקל בחג החנוכה מה הקשר בין שתיית מים לאורח חיים בריא? לקראת החזרה ללימודים: 6 טיפים לתזונה נכונה בבית הספר כך תימנעו ממשקל עודף בחג 6 יתרונות לשתיית מים עם לימון 5 שייקים בריאים וקלים להכנה מדריך: כך תשמרו על הבריאות במהלך החורף הטיפים שאתם חייבים לקרוא לפני שאתם מתחילים לרוץ 8 טיפים לשמירה על המשקל בתקופת החגים פעילויות הספורט שיעשו לכם את הקיץ איך שומרים על העור מפני השמש? קבלו 5 טיפים חכמים בשמש - כך תהנו ותשמרו על עצמכם בעונה האהובה ביותר על הישראלים 5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים? איך מקפידים על תזונת הילדים בבית הספר? החוק היבש: איך לטפל ולמנוע התייבשות בקרב ילדים? רוצים שינוי: למה ואיך לעבור ממשקאות ממותקים למים? זהירות, מתוק לפניך: הסכנות בשתיית משקאות ממותקים הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם החורף מגיע: כיצד שתיית מים יכולה לסייע לנו להתמודד עם התקררויות? אז מה אם קר: למה דווקא בחורף חשוב לשתות מים? מה הזמן הכי טוב לשתות מים? מה קורה בגוף כששותים רק מים? חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון חשיבות שתייה לאחר הלידה: לאשה המיניקה וליילוד הקשר בין שתיית מים לתזונה בריאה בקרב ילדים מה מסתתר במשקאות שלכם? צפו
בריאות
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 26/11/2017

איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם?

בדיקת כמות הקלוריות על גבי פחית המשקה זו התחלה טובה, אבל זה לא מספיק. במשקאות ממותקים בכלל ובמשקאות מוגזים בפרט, מסתתרים רכיבים לא בריאים והרבה מאוד סוכר. כך תגלו מה באמת מסתתר במשקאות ממותקים

הנטייה לבדוק את מספר הקלוריות שמופיע על תווית הבקבוק או הפחית היא מצוינת, אך אינה מספקת. הסיבה לכך היא שאת המידע על הסוכר שנמצא במשקה מחשבים בדרך אחרת:

חפשו את סימן הפחמימות (Carbohydrates), שמסומן בגרמים. בכל חמישה גרם פחמימה, יש למעשה כפית סוכר. לצורך העניין, אם על גב המשקה כתוב שהוא מכיל 20 גרם פחמימות, זה אומר שהוא מכיל

4 כפיות סוכר!

שימו לב! סימון הרכיבים על גב המשקה אינו מתאר בהכרח את כל הכמות שנמצאת בו. לדוגמה, סימון יכול להתייחס ל-100 מ״ל, ובכך לבלבל אותנו. ודאו כי את החישוב הסופי אתם עושים לאחר שהמרתם את הכמות.

איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם?

טיפ נוסף שחשוב להכיר - סדר הרכיבים:

הרכיבים של המוצר מסודרים על גבו באופן יורד. כלומר, הרכיבים שמופיעים ראשונים, הם אלו שיש מהם הכי הרבה. כך, אם כתובים ברשימה ויטמינים או תוספים חיוביים - אך הם בתחתית הרשימה, המשמעות היא שהכמות שלהם במשקה מינורית יחסית. כמו כן, ככל שהרשימה גדולה יותר - כך המוצר טבעי פחות ומעובד יותר.

לא רק סוכרים - תמרורים נוספים:

מעבר לפחמימות, שכאמור ״מסוות״ מעינינו את הסוכרים המסתתרים במשקה - ישנם רכיבים נוספים הנמצאים במשקאות מתוקים שאינם בריאים לנו, בלשון המעטה:

  • צבעי מאכל - מסומנים על ידי האות E ומספרים שבין 100-199
  • חומצת מאכל זרחתית - E338 ידועה גם בשם חומצה פוספורית, שגורמת ליציאת סידן מהעצמות לדם, במקום להפך.
  • סודיום בנזואט - E211 חומר משמר שנמצא כמעורב בפגיעה בחלקים חיוניים של ה-DNA.

איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם?

לסיכום, שתיית משקאות ממותקים אינה בריאה או מזינה כלל. בהרבה מקרים, אנחנו נוטים לא לבדוק מה המשקאות מכילים כך שאנחנו לא יודעים מה אנחנו באמת שותים. אז במקום להסתכן ולצרוך כמויות של סוכר, הכי טוב שתשתו מים.

על פי סקר TNS שנערך בספטמבר 2017, 78% מהמשפחות מעידות שמאז שיש להם בר מים תמי4 בבית, הילדים שותים יותר מים ופחות משקאות מתוקים.

לרכישה