דילוג לתוכן העיקרי

כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה
הסוד נחשף: 7 דרכים שיגרמו לכם לרצות להיכנס לכושר כך תהפכו את הדיאטה שלכם להצלחה מסחררת 10 טיפים לאורח חיים בריא בלי סוכר: תוספות טבעיות למשקאות חמים כך נלחמים בעולם במשקאות ממותקים למה כדאי לכם לשתות מים לפני השינה? לא תאמינו כמה סוכר יש בשתייה שלכם כמה צריך לשתות כשמתאמנים? הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב ההשפעות של שתיית מים על העור לא תאמינו כמה קלוריות יש במה שאתם שותים אחת ולתמיד: האם זה לא בריא לשתות בזמן האוכל? לא רק נזקי השמש: כל מה שאתם צריכים לדעת על אמצעי הזהירות בים לכבוד השנה החדשה: הרגלים שנרצה להיפטר מהם והרגלים חדשים שכדאי לנו לאמץ איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם? כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הדיאטה פילאטיס מזרן או מכשירים? כל הטיפים להליכה נכונה ובריאה אורח חיים בריא לילדים: איך מתחילים? 5 טיפים לשמירה על המשקל בחג החנוכה מה הקשר בין שתיית מים לאורח חיים בריא? לקראת החזרה ללימודים: 6 טיפים לתזונה נכונה בבית הספר כך תימנעו ממשקל עודף בחג 6 יתרונות לשתיית מים עם לימון 5 שייקים בריאים וקלים להכנה מדריך: כך תשמרו על הבריאות במהלך החורף הטיפים שאתם חייבים לקרוא לפני שאתם מתחילים לרוץ 8 טיפים לשמירה על המשקל בתקופת החגים פעילויות הספורט שיעשו לכם את הקיץ איך שומרים על העור מפני השמש? קבלו 5 טיפים חכמים בשמש - כך תהנו ותשמרו על עצמכם בעונה האהובה ביותר על הישראלים 5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים? איך מקפידים על תזונת הילדים בבית הספר? החוק היבש: איך לטפל ולמנוע התייבשות בקרב ילדים? רוצים שינוי: למה ואיך לעבור ממשקאות ממותקים למים? זהירות, מתוק לפניך: הסכנות בשתיית משקאות ממותקים הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם החורף מגיע: כיצד שתיית מים יכולה לסייע לנו להתמודד עם התקררויות? אז מה אם קר: למה דווקא בחורף חשוב לשתות מים? מה הזמן הכי טוב לשתות מים? מה קורה בגוף כששותים רק מים? חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון חשיבות שתייה לאחר הלידה: לאשה המיניקה וליילוד הקשר בין שתיית מים לתזונה בריאה בקרב ילדים מה מסתתר במשקאות שלכם? צפו
בריאות
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 14/03/2017

כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה

משקאות אנרגיה משווקים לצעירים עם הבטחות ומסרים כגון ריענון, חווית עונג וכיף, שיפור ביצועים בספורט, חידוד תפקוד המוח, הגברת הקשב, הריכוז והעירנות. אבל האם ישנו תחליף בריא שגם מספק את אותם היתרונות? לחלוטין כן!

משקה אנרגיה הינו משקה המכיל חלק מהמרכיבים הנ"ל: מים, סוכר, ממתיקים וכן מגוון חומרים ממריצים כגון קפאין, גוארנה, טאורין, ג'ינסנג, וקומפלקס ויטמינים מקבוצה B.

 

משקאות אלו משווקים לצעירים, אך האם באמת כדאי לילדים ומתבגרים לצרוך משקאות אנרגיה כאשר הם במצבים של עייפות, ירידה באנרגיה, בשעת ספורט לשיפור הביצועים או סתם כשצמאים, בשביל הכיף?

 

התשובה היא כנראה שלא. גם ארגון הבריאות העולמי (WHO ), הכריז באוקטובר 2014, כי משקאות אנרגיה מהווים איום/סכנה לבריאות הציבור. זאת לאחר סקירה ספרותית שנעשתה לבדיקת השפעת צריכת משקאות אנרגיה. המסקנה של החוקרים הייתה כי למשקאות אנרגיה עלולה להיות השפעה שלילית על ילדים וסיכונים לבריאות הציבור בטווח הארוך.

 

אז מהן הבעיות במשקאות אנרגיה?

  • משקאות אנרגיה עלולים להכיל חומרים ממריצים כאשר הבולט ביניהם הינו קפאין. צריכה של קפאין אינה מומלצת לצעירים.
  • קפאין וחומרים ממריצים אחרים עלולים לגרום להפרעות שינה בקרב ילדים ומתבגרים, דבר כשלעצמו, לאורך זמן, עלול לפגוע בתפקוד המוח ובגדילה והתפתחות תקינים.
  • חומרים ממריצים עלולים להגביר דופק ולהעמיס על פעולת הלב.
  • חומרים ממריצים בצריכה ממושכת עלולים להעלות את לחץ הדם.
  • לעיתים, מתבגרים נוטים לערבב את משקאות האנרגיה עם אלכוהול להעצמת חווית הכייף וההשפעה על האנרגיה. השילוב מסוכן, עקב התגובה בין כל החומרים ועקב הגברת צריכת אלכוהול.
  • משקאות אנרגיה עלולים ליצור השפעות תגובתיות עם תרופות להגברת קשב וריכוז, בקרב ילדים המטופלים תרופתית.
  • צריכת יתר של משקאות אנרגיה, עשויה להגביר אצל מתבגרים התנהגויות לא רצויות אחרות כמו צריכת אלכוהול ועישון.
  • צריכת משקאות אנרגיה מגבירה סיכון להשמנה ומחלות הקשורות לכך בשל תכולת הסוכר בהם.
  • צריכת משקאות אנרגיה מביאה לתחושת מלאות שיוצרת אשליה של רוויה ובכך מפחיתה שתיית מים.
  • כאשר המתבגר לומד כי בשעת עייפות וחוסר אנרגיה, כדאי לפנות לפתרונות חיצוניים כמו שתיית משקה ממריץ, הוא לא מתאמץ לפתור את הבעיה ולנסות למצוא מה גרם לה, אלא פשוט מתמקד בפתרון. דבר זה אינו תורם לחינוכו ולהרגלים שהיינו רוצים לעצב לו לעתיד.

כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה

 

לסיכום, משקאות אנרגיה אינם מומלצים עקב פוטנציאל הפגיעה האפשרית בגדילה ובהתפתחות, בשינה תקינה, בתפקוד המוח, בבריאות הלב וכלי הדם ובמניעת התנהגויות לא רצויות אחרות ע"י בני נוער וילדים כמו עישון וצריכת אלכוהול.

 

לעומת זאת, מים, ובמיוחד כשנצרכים באופן מספק במשך כל היום וכדרך חיים, משפיעים על רמת האנרגיה, הרענון, תפקוד המוח וההרגשה הטובה, מבלי להכיל את הסיכונים הקשורים לצריכת משקאות אנרגיה. נמצא קשר ישיר בין שתיית מים להגברת הקשב והריכוז בקרב ילדים.

כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה

שתיית מים איכותיים בכמות מספקת לאורך כל שעות היממה תוביל אותנו לאורח חיים בריא ונכון. חשוב מאוד להקפיד על מקור מים זמין ונוח, המספק מים איכותיים בכל זמן נתון על מנת שנוכל להקפיד על הכמות המומלצת לשתייה.

לרכישה