דילוג לתוכן העיקרי

הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם
מה הקשר בין שתיית מים לאורח חיים בריא? מה מסתתר במשקאות שלכם? צפו הקשר בין שתיית מים לתזונה בריאה בקרב ילדים הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם זהירות, מתוק לפניך: הסכנות בשתיית משקאות ממותקים רוצים שינוי: למה ואיך לעבור ממשקאות ממותקים למים? החוק היבש: איך לטפל ולמנוע התייבשות בקרב ילדים? איך מקפידים על תזונת הילדים בבית הספר? אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים? 5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים חכמים בשמש - כך תהנו ותשמרו על עצמכם בעונה האהובה ביותר על הישראלים איך שומרים על העור מפני השמש? קבלו 5 טיפים פעילויות הספורט שיעשו לכם את הקיץ 8 טיפים לשמירה על המשקל בתקופת החגים הטיפים שאתם חייבים לקרוא לפני שאתם מתחילים לרוץ מדריך: כך תשמרו על הבריאות במהלך החורף 5 שייקים בריאים וקלים להכנה 6 יתרונות לשתיית מים עם לימון כך תימנעו ממשקל עודף בחג לקראת החזרה ללימודים: 6 טיפים לתזונה נכונה בבית הספר 5 טיפים לשמירה על המשקל בחג החנוכה אורח חיים בריא לילדים: איך מתחילים? הסוד נחשף: 7 דרכים שיגרמו לכם לרצות להיכנס לכושר כך תהפכו את הדיאטה שלכם להצלחה מסחררת כל הטיפים להליכה נכונה ובריאה פילאטיס מזרן או מכשירים? 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הדיאטה כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם? לכבוד השנה החדשה: הרגלים שנרצה להיפטר מהם והרגלים חדשים שכדאי לנו לאמץ לא רק נזקי השמש: כל מה שאתם צריכים לדעת על אמצעי הזהירות בים אחת ולתמיד: האם זה לא בריא לשתות בזמן האוכל? חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון מה קורה בגוף כששותים רק מים? מה הזמן הכי טוב לשתות מים? אז מה אם קר: למה דווקא בחורף חשוב לשתות מים? החורף מגיע: כיצד שתיית מים יכולה לסייע לנו להתמודד עם התקררויות? לא תאמינו כמה קלוריות יש במה שאתם שותים ההשפעות של שתיית מים על העור הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב חשיבות שתייה לאחר הלידה: לאשה המיניקה וליילוד כמה צריך לשתות כשמתאמנים? לא תאמינו כמה סוכר יש בשתייה שלכם למה כדאי לכם לשתות מים לפני השינה? כך נלחמים בעולם במשקאות ממותקים בלי סוכר: תוספות טבעיות למשקאות חמים 10 טיפים לאורח חיים בריא איך זוכרים לשתות מים בקיץ?
בריאות
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 18/12/2017

הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם

ישנו קשר ישיר בין שתיית מים במידה מספקת לבין השמנת יתר בקרב ילדים. אנחנו, כהורים, חייבים לדעת את הקשר, להפנים ולדאוג לנושא עד כמה שניתן. איך? בעזרת כל הנתונים שאספנו עבורכם

ילדי ישראל הם בין הילדים בעלי עודף משקל הגדול ביותר בעולם המערבי. נתון זה מדאיג במיוחד לנוכח העובדה כי לילד שמן סיכוי גבוה לגדול ולהיות מבוגר שמן. השמנה, מלבד העובדה שפוגעת בביטחון הילד, בדימוי העצמי, במצב החברתי וביכולת הפיזית שלו להתנהל כילד פעיל, גם משפיעה ישירות על בריאותו. המחלות הקשורות להשמנה בילדות הן מחלות לב, יתר לחץ דם, מחלות פרקים, הפרעות רגשיות ונפשיות ועוד.

ישנן דרכים רבות להתמודד עם השמנת יתר בקרב ילדים. שינוי באורח החיים ויצירת הרגלים לתזונה נכונה, הימנעות ממזונות ומשקאות בעלי תכולה גבוהה של שומן סוכר וקלוריות, תמיכה של כל בני הבית, המסגרות החינוכיות בהם הילד משתתף ועוד.

הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם

אחת מהדרכים החשובות להתמודד עם השמנה בקרב ילדים היא גם אחת הפשוטות יותר והיא הקפדה על שתיית מים נאותה. שתייה נאותה עוזרת לוויסות משקל הגוף במספר מנגנונים:

  1. זיהוי נכון של תחושת הצמא-

    ילדים לעיתים מאבדים את תחושת הצמא שלהם, ונוטים לבלבל בין צמא לרעב. בלבול זה עלול לגרום להם לטעות ובמקום לשתות, הם פשוט אוכלים. סיבה נוספת לאכילה במקום שתייה היא שתסמיני התייבשות די דומים לתסמיני רעב (עייפות, נפילת אנרגיה, חוסר שקט) וילדים נוטים לחשוב, בטעות, כי הם רעבים.

  2. החלפת שתייה מתוקה במים-

    שתייה נאותה של מים מונעת מהילדים את הקלות בה ניגשים לשתייה מתוקה. כאשר ילדים צמאים מאוד, הם נוטים להימשך לשתייה המתוקה שתרענן אותם ותרווה את צימאונם. באם נמנע מהם מצבים של "צימאון", ו"ננגיש" להם את המים, תופחת צריכת השתייה המתוקה שלהם, וכך ייחסכו קלוריות וסוכרים עודפים ולא רצויים. אחת הדרכים להנגיש שתיית מים: התקינו את בר המים תמי4 בבית. הילדים שלכם יתלהבו מהעצמאות שיש להם למזוג לעצמם מים, בדרך נוחה, ידידותית וכייפית. על פי סקר שערכנו, 76% מההורים חושבים כי חשוב לאפשר לילדיהם עד גיל 6 למזוג ולשתות מים באופן עצמאי.

  3. מים תורמים לתחושת שובע-

    במחקרים נמצא כי שילוב כוס מים בארוחה, או אכילת מזונות עשירים במים כמו מרק ירקות, דייסה, גביעי יוגורט ועוד, תורמים לתחושת השובע בשיעור כמעט כפול בהשוואה למזונות בעלי תכולה נמוכה של מים אך עם ערך קלורי דומה. בכך מופחתת האכילה ומתרחשת ירידה במשקל.

  4. שתיית מים מעלה את הוצאת אנרגיה (שריפת קלוריות) במנוחה-

    שתיית מים מגבירה בגוף תהליכים היוצרים חום (תרמוגנזה), תהליך הצורך קלוריות ובכך יש תרומה לירידה במשקל. מחקר מסויים הראה כי שתיית מים נאותה בקרב ילדים, לבדה, יכולה לתרום לירידה של 1.2 ק"ג בשנה. זה נראה לנו מעט אולם עצם העובדה ששתייה מונעת עליית משקל נוספת בכל שנה, כפי שקורה לילדים בעלי עודף משקל, היא חשובה מספיק.

  5. דעו את כמות המים המומלצת שילדכם צריך לשתות ביום-

    ידע מוקדם מונע בעיות בהמשך. לכל גיל קיימת כמות מומלצת ששל מים שרצוי ובעיקר נחוץ לשתות ביום. דעו את כמות המים שנוגעת לילדיכם, ועקבו אחר זה. לטבלה המעודכנת ביותר לחצו כאן.

הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם

על מנת לשלב דרך נוספת לשמירה על משקל תקין ומניעת השמנה בקרב ילדים, נקפיד על שתייה נאותה ובפרקי זמן קבועים בכל מקום בו הילד נמצא: בבית, במסגרות החינוכיות בחוגים וכדומה. בנוסף, נשלב מים בארוחה, נמנע מחשיפת הילדים לשתייה ממותקת ונציע להם כוס מים כחצי שעה לפני הארוחה. חשוב לזכור כי הצבת מקור מים זמין ונגיש לילדים גורמת להם להרגיש עצמאות ובעקבות כך לשתות יותר מים. 81% מהמשפחות שיש להן בר מים תמי4 בבית מעידות שהן שותות יותר מים.

דרך נוספת היא הגברת המודעות של הילד לתחושות הרעב והצמא האמתיים שלו. נלמד אותו להבחין ביניהם. ניתן לומר לו כי במקרים בהם הוא רעב ללא סיבה, ובתנאי שאכל מאוזן במשך היום ולא לפני זמן רב, כדאי שינסה תחילה לשתות 2 כוסות מים ולהמתין רבע שעה. באם התחושה לא חלפה, כנראה שהרעב אמיתי ולכן שייגש לאכול.
לסיכום, שתיית מים מרובה יכולה למנוע השמנת יתר בקרב ילדים ולשמור על בריאות תקינה של הגוף.

עם ברי המים של תמי4 כל המשפחה שותה יותר אז למה אתם מחכים? לחיים!

לרכישה