דילוג לתוכן העיקרי

הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב
הסוד נחשף: 7 דרכים שיגרמו לכם לרצות להיכנס לכושר כך תהפכו את הדיאטה שלכם להצלחה מסחררת 10 טיפים לאורח חיים בריא בלי סוכר: תוספות טבעיות למשקאות חמים כך נלחמים בעולם במשקאות ממותקים למה כדאי לכם לשתות מים לפני השינה? לא תאמינו כמה סוכר יש בשתייה שלכם כמה צריך לשתות כשמתאמנים? הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב ההשפעות של שתיית מים על העור לא תאמינו כמה קלוריות יש במה שאתם שותים אחת ולתמיד: האם זה לא בריא לשתות בזמן האוכל? לא רק נזקי השמש: כל מה שאתם צריכים לדעת על אמצעי הזהירות בים לכבוד השנה החדשה: הרגלים שנרצה להיפטר מהם והרגלים חדשים שכדאי לנו לאמץ איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם? כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הדיאטה פילאטיס מזרן או מכשירים? כל הטיפים להליכה נכונה ובריאה אורח חיים בריא לילדים: איך מתחילים? 5 טיפים לשמירה על המשקל בחג החנוכה מה הקשר בין שתיית מים לאורח חיים בריא? לקראת החזרה ללימודים: 6 טיפים לתזונה נכונה בבית הספר כך תימנעו ממשקל עודף בחג 6 יתרונות לשתיית מים עם לימון 5 שייקים בריאים וקלים להכנה מדריך: כך תשמרו על הבריאות במהלך החורף הטיפים שאתם חייבים לקרוא לפני שאתם מתחילים לרוץ 8 טיפים לשמירה על המשקל בתקופת החגים פעילויות הספורט שיעשו לכם את הקיץ איך שומרים על העור מפני השמש? קבלו 5 טיפים חכמים בשמש - כך תהנו ותשמרו על עצמכם בעונה האהובה ביותר על הישראלים 5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים? איך מקפידים על תזונת הילדים בבית הספר? החוק היבש: איך לטפל ולמנוע התייבשות בקרב ילדים? רוצים שינוי: למה ואיך לעבור ממשקאות ממותקים למים? זהירות, מתוק לפניך: הסכנות בשתיית משקאות ממותקים הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם החורף מגיע: כיצד שתיית מים יכולה לסייע לנו להתמודד עם התקררויות? אז מה אם קר: למה דווקא בחורף חשוב לשתות מים? מה הזמן הכי טוב לשתות מים? מה קורה בגוף כששותים רק מים? חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון חשיבות שתייה לאחר הלידה: לאשה המיניקה וליילוד הקשר בין שתיית מים לתזונה בריאה בקרב ילדים מה מסתתר במשקאות שלכם? צפו
בריאות
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 11/10/2018

הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב

כולנו רוצים לחיות בריא, להקפיד על תזונה מאוזנת ולא לצרוך יותר מדי קלוריות. ועדיין, יש מהמורה אחת שרבים מאיתנו עדיין נוטים ליפול בה. אנחנו קוראים לה: הסוכרים השקטים. כך תוכלו להיות מודעים, ולהימנע:

בשנת 2013 ערך בנק קרדיט סוויס מחקר ובו התגלה כי צריכת הסוכר העולמית הממוצעת עומדת על 17 כפיות סוכר ביום - כמעט פי 3 מהכמות המומלצת! אך למרבה התדהמה, מרבית הכמות הזו של סוכר איננה מוסברת ע״י צריכה גבוהה של עוגות, שוקולדים וחטיפים - אלא דווקא מגיעה אל גופנו ממשקאות קלים:

  • פחית ממוצעת של משקה קל = 8-10 כפיות סוכר.
  • בקבוק אישי של מיץ = 9 כפיות סוכר.
  • בקבוק חצי ליטר של משקה מוגז = 12 כפיות סוכר, או יותר!
  • בקבוק אישי של מים בטעמים = 4 כפיות סוכר.

ובמילים אחרות, 43% מצריכת הסוכר היומית שלנו מגיעה ממשקאות ממותקים! מדובר בנתון בלתי נתפס.

 

משקאות קלים - הסוכרים כבדים

וכך, למרות שבניגוד לעבר כיום רבים כבר יודעים שצריכת משקאות ממותקים איננה בריאה ואולי אף נמנעים מלהחזיק אותם באופן קבוע בבית, מסתבר שהם עדיין גורם מכריע ומשמעותי בצריכת הסוכר שלנו. ייתכן כי זה בגלל שהנטייה להיתקל בהם מחוץ לבית לא פוסחת עלינו במגוון סיטואציות במהלך היומיום: כיבוד בכנסים וישיבות, מסיבות יום הולדת של הילדים, חדרי לובי והמתנה, מסעדות ועוד, או שפשוט כי מדי פעם אנחנו מרגישים צורך ״לפרגן״ לעצמנו: ״רק כוס אחת, מה כבר יקרה״. אגב, אם אנחנו לא תמיד עומדים בפיתוי - חשבו על הילדים שלנו שמוקפים בקיוסקים וחנויות בדרך אל ומבית הספר, בקניונים ועוד. ועם הנתון שמחצית מהילדים בישראל שותים משקה ממותק אחד לפחות בכל יום, אי אפשר להתווכח (כך לפי דו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת).

מלכודת מתוקה

למעשה, משקאות מתוקים מספקים לגוף שלנו כמויות עצומות של סוכר ואנרגיה, אבל אינם מספקים את תחושת השובע - וכך אף גורמים לנו לרצות לאכול יותר. מעבר לזה, יש המניחים גם כי הם ממכרים, ולכן תמיד יגרמו לנו לרצות לשתות מהם עוד. בנוסף, לא תמיד אנחנו מודעים לזה שהם עתירים בסוכר, וזאת כי קיימת רשימה ארוכה של רכיבים בעלי שמות שונים שהם למעשה סוכרים, ביניהם: פרוקטוז, דקסטרוז, פרוקטוז, גלוקוז, סוכר אינברטי, מלטוז, סירופ מלט, מולסה, סוכר קנה גלמי, תרכיז פירות טבעי ועוד. 

אומרים לזה די

אל מול משקאות ממותקים אשר אינם מרווים את הגוף ואף מזיקים לו, שתיית מים היא הבחירה הבריאה. גם מבחינת שמירה על משקל תקין נראה כי המים מסייעים: הם מגבירים את חילוף החומרים ושוטפים תוצרי לוואי של פירוק שומן.

אם אתם מחזיקים בביתכם את אחד מברי מים תמי4, סביר כי רב בני המשפחה מרבים לשתות בתוך הבית מים ולצרוך בכך 0 קלוריות ו-0 סוכרים! ואולם, כאמור, ראינו כי הפיתויים מחוץ לבית גדולים הם. לכן, ריכזנו לכם 4 טיפים שיכולים לעזור לכם לשים סוף לתופעה:

  1. משנים את ההתייחסות למשקאות ממותקים - הרגילו את עצמכם ואת הילדים לחשוב על פחית או בקבוק של שתייה קלה כעל חתיכה רחבה של עוגת שוקולד. ייתכן כי אם תראו בהם קינוחים של ממש, תמעיטו להקל ראש ולשתות אותם בהזדמנויות מחוץ לבית.
  2. מחזיקים בבקבוקי מים אישיים - הרגילו את כולם לצאת מהבית רק לאחר שמילאו בקבוק מים רב-פעמי במים מבר המים. בעת שתיתקלו בפיתוי, תהיה בידכם כבר את התשובה הנכונה.
  3. מחפשים ״מרעננים״ בריאים: את הצורך לגוון אנחנו לחלוטין מבינים, אולם גם עליו ניתן לענות בצורה שקולה ואחראית. למשל: בבתי קפה תוכלו לבקש להוסיף לקנקן המים שלכם נענע, לימון, מלפפון או תפוז וכך גם אצלכם בבית.
  4. מרגילים גם את הסביבה - שמים לב כי המשקאות הממותקים מגיעים לכל ישיבת עבודה? פתחו את הנושא לדיון, והגיעו עם ההנהלה למסקנה כי יש להמעיט בהם.

 

לרכישה