דילוג לתוכן העיקרי

הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב
מה הקשר בין שתיית מים לאורח חיים בריא? מה מסתתר במשקאות שלכם? צפו הקשר בין שתיית מים לתזונה בריאה בקרב ילדים הקשר בין שתיית מים למניעת השמנת יתר בקרב ילדיכם זהירות, מתוק לפניך: הסכנות בשתיית משקאות ממותקים רוצים שינוי: למה ואיך לעבור ממשקאות ממותקים למים? החוק היבש: איך לטפל ולמנוע התייבשות בקרב ילדים? איך מקפידים על תזונת הילדים בבית הספר? אמא, אבא, כואב לי: איך לטפל ולמנוע כאבי ראש אצל ילדים? 5 דברים שלא ידעתם על משקאות ממותקים חכמים בשמש - כך תהנו ותשמרו על עצמכם בעונה האהובה ביותר על הישראלים איך שומרים על העור מפני השמש? קבלו 5 טיפים פעילויות הספורט שיעשו לכם את הקיץ 8 טיפים לשמירה על המשקל בתקופת החגים הטיפים שאתם חייבים לקרוא לפני שאתם מתחילים לרוץ מדריך: כך תשמרו על הבריאות במהלך החורף 5 שייקים בריאים וקלים להכנה 6 יתרונות לשתיית מים עם לימון כך תימנעו ממשקל עודף בחג לקראת החזרה ללימודים: 6 טיפים לתזונה נכונה בבית הספר 5 טיפים לשמירה על המשקל בחג החנוכה אורח חיים בריא לילדים: איך מתחילים? הסוד נחשף: 7 דרכים שיגרמו לכם לרצות להיכנס לכושר כך תהפכו את הדיאטה שלכם להצלחה מסחררת כל הטיפים להליכה נכונה ובריאה פילאטיס מזרן או מכשירים? 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הדיאטה כל מה שלא ידעתם על משקאות אנרגיה איך תדעו כמה סוכר יש במשקאות שלכם? לכבוד השנה החדשה: הרגלים שנרצה להיפטר מהם והרגלים חדשים שכדאי לנו לאמץ לא רק נזקי השמש: כל מה שאתם צריכים לדעת על אמצעי הזהירות בים אחת ולתמיד: האם זה לא בריא לשתות בזמן האוכל? חשיבות שתיית מים במהלך ההיריון מה קורה בגוף כששותים רק מים? מה הזמן הכי טוב לשתות מים? אז מה אם קר: למה דווקא בחורף חשוב לשתות מים? החורף מגיע: כיצד שתיית מים יכולה לסייע לנו להתמודד עם התקררויות? לא תאמינו כמה קלוריות יש במה שאתם שותים ההשפעות של שתיית מים על העור הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב חשיבות שתייה לאחר הלידה: לאשה המיניקה וליילוד כמה צריך לשתות כשמתאמנים? לא תאמינו כמה סוכר יש בשתייה שלכם למה כדאי לכם לשתות מים לפני השינה? כך נלחמים בעולם במשקאות ממותקים בלי סוכר: תוספות טבעיות למשקאות חמים 10 טיפים לאורח חיים בריא איך זוכרים לשתות מים בקיץ?
בריאות
מאת: צוות הבלוג
תאריך: 11/10/2018

הסוכרים השקטים: הקלוריות שמגיעות אל גופנו בלי שנשים לב

כולנו רוצים לחיות בריא, להקפיד על תזונה מאוזנת ולא לצרוך יותר מדי קלוריות. ועדיין, יש מהמורה אחת שרבים מאיתנו עדיין נוטים ליפול בה. אנחנו קוראים לה: הסוכרים השקטים. כך תוכלו להיות מודעים, ולהימנע:

בשנת 2013 ערך בנק קרדיט סוויס מחקר ובו התגלה כי צריכת הסוכר העולמית הממוצעת עומדת על 17 כפיות סוכר ביום - כמעט פי 3 מהכמות המומלצת! אך למרבה התדהמה, מרבית הכמות הזו של סוכר איננה מוסברת ע״י צריכה גבוהה של עוגות, שוקולדים וחטיפים - אלא דווקא מגיעה אל גופנו ממשקאות קלים:

  • פחית ממוצעת של משקה קל = 8-10 כפיות סוכר.
  • בקבוק אישי של מיץ = 9 כפיות סוכר.
  • בקבוק חצי ליטר של משקה מוגז = 12 כפיות סוכר, או יותר!
  • בקבוק אישי של מים בטעמים = 4 כפיות סוכר.

ובמילים אחרות, 43% מצריכת הסוכר היומית שלנו מגיעה ממשקאות ממותקים! מדובר בנתון בלתי נתפס.

 

משקאות קלים - הסוכרים כבדים

וכך, למרות שבניגוד לעבר כיום רבים כבר יודעים שצריכת משקאות ממותקים איננה בריאה ואולי אף נמנעים מלהחזיק אותם באופן קבוע בבית, מסתבר שהם עדיין גורם מכריע ומשמעותי בצריכת הסוכר שלנו. ייתכן כי זה בגלל שהנטייה להיתקל בהם מחוץ לבית לא פוסחת עלינו במגוון סיטואציות במהלך היומיום: כיבוד בכנסים וישיבות, מסיבות יום הולדת של הילדים, חדרי לובי והמתנה, מסעדות ועוד, או שפשוט כי מדי פעם אנחנו מרגישים צורך ״לפרגן״ לעצמנו: ״רק כוס אחת, מה כבר יקרה״. אגב, אם אנחנו לא תמיד עומדים בפיתוי - חשבו על הילדים שלנו שמוקפים בקיוסקים וחנויות בדרך אל ומבית הספר, בקניונים ועוד. ועם הנתון שמחצית מהילדים בישראל שותים משקה ממותק אחד לפחות בכל יום, אי אפשר להתווכח (כך לפי דו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת).

מלכודת מתוקה

למעשה, משקאות מתוקים מספקים לגוף שלנו כמויות עצומות של סוכר ואנרגיה, אבל אינם מספקים את תחושת השובע - וכך אף גורמים לנו לרצות לאכול יותר. מעבר לזה, יש המניחים גם כי הם ממכרים, ולכן תמיד יגרמו לנו לרצות לשתות מהם עוד. בנוסף, לא תמיד אנחנו מודעים לזה שהם עתירים בסוכר, וזאת כי קיימת רשימה ארוכה של רכיבים בעלי שמות שונים שהם למעשה סוכרים, ביניהם: פרוקטוז, דקסטרוז, פרוקטוז, גלוקוז, סוכר אינברטי, מלטוז, סירופ מלט, מולסה, סוכר קנה גלמי, תרכיז פירות טבעי ועוד. 

אומרים לזה די

אל מול משקאות ממותקים אשר אינם מרווים את הגוף ואף מזיקים לו, שתיית מים היא הבחירה הבריאה. גם מבחינת שמירה על משקל תקין נראה כי המים מסייעים: הם מגבירים את חילוף החומרים ושוטפים תוצרי לוואי של פירוק שומן.

אם אתם מחזיקים בביתכם את אחד מברי מים תמי4, סביר כי רב בני המשפחה מרבים לשתות בתוך הבית מים ולצרוך בכך 0 קלוריות ו-0 סוכרים! ואולם, כאמור, ראינו כי הפיתויים מחוץ לבית גדולים הם. לכן, ריכזנו לכם 4 טיפים שיכולים לעזור לכם לשים סוף לתופעה:

  1. משנים את ההתייחסות למשקאות ממותקים - הרגילו את עצמכם ואת הילדים לחשוב על פחית או בקבוק של שתייה קלה כעל חתיכה רחבה של עוגת שוקולד. ייתכן כי אם תראו בהם קינוחים של ממש, תמעיטו להקל ראש ולשתות אותם בהזדמנויות מחוץ לבית.
  2. מחזיקים בבקבוקי מים אישיים - הרגילו את כולם לצאת מהבית רק לאחר שמילאו בקבוק מים רב-פעמי במים מבר המים. בעת שתיתקלו בפיתוי, תהיה בידכם כבר את התשובה הנכונה.
  3. מחפשים ״מרעננים״ בריאים: את הצורך לגוון אנחנו לחלוטין מבינים, אולם גם עליו ניתן לענות בצורה שקולה ואחראית. למשל: בבתי קפה תוכלו לבקש להוסיף לקנקן המים שלכם נענע, לימון, מלפפון או תפוז וכך גם אצלכם בבית.
  4. מרגילים גם את הסביבה - שמים לב כי המשקאות הממותקים מגיעים לכל ישיבת עבודה? פתחו את הנושא לדיון, והגיעו עם ההנהלה למסקנה כי יש להמעיט בהם.

 

לרכישה